SEAT ha proposat als sindicats la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a final de juny del 2022. L’automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l’escassetat global de semiconductors.

La crisi dels microxips amenaça l’estoc dels concessionaris

L’expedient serà voluntari d’inici i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats. La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i al Prat i l’ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns.

La manca de semiconductors i microxips que ha obligat a aturar la producció a la planta de SEAT a Martorell en diverses ocasions aquest estiu. L’automobilística fa front a una alta demanda per part dels concessionaris i clients dels models SEAT i Cupra, que ja es troba en nivells pre-covid.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.