Raimat classifica els seus vins segons intensitat per orientar el consumidor en la seva elecció

  • 7 de cada 10 enquestats creuen que el món del vi és per a experts

VilaWeb
02.03.2017 - 14:35

7 de cada 10 enquestats creuen que el món del vi és per a experts

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)

Raimat, celler del Grup Codorníu, ha decidit classificar els seus vins en funció de la seva intensitat i aportant una major informació per orientar el consumidor en la seva elecció.

“Ens adonem que el consumidor no entén el món del vi i quan ha d’escollir un li costa perquè l’etiqueta no dóna moltes pistes més enllà de l’anyada, la varietat i la DO”, ha explicat aquest dijous el conseller delegat de Codorníu, Xavier Pagès, en la presentació d’aquesta nova classificació.

La nova gamma Raimat està composta per cinc vins negres (Clamor, Vol d’ànima, Abadia, Boira i Molí), quatre blancs (Clamor, Vol d’ànima, Castell i Ventada) i tres rosats (Clamor, Vol d’ànima i Rosada).

En total, són 12 vins classificats en dues rodes amb 10 intensitats –una per a rosats i negres i una altra roda per a blancs– en l’etiqueta dels quals s’aporta informació sobre el cos, la seva frescor, color, sabor i aroma, el nombre de mesos en barrica, per a quin tipus de menjar són adequats i un codi QR per a més detalls.

A més, el nom i el disseny d’aquestes 12 referències estan inspirats en la història i el paisatge del celler Raimat, que té el seu origen el 1914 i que s’ha convertit en pionera a realitzar aquesta clasifucación per ser una de les signatures “més valentes i innovadores” de Codorníu, segons Pagès.

Aquests vins van començar a distribuir-se en els lineals de la distribució i en la restauració al gener de 2017, i el projecte també s’ha presentat en altres països on es comercialitza Raimat, com Japó, Suïssa, Suècia i Estats Units, mercats on ha despertat “molt interès”.

Aquesta iniciativa, que parteix d’investigacions realitzades durant dos anys per Raimat amb més de 1.000 consumidors de quatre països, sorgeix després que el 70% dels espanyols enquestats afirmi que els agradi provar nous vins, si bé el 65% admet que no sap massa sobre aquestes begudes.

A més, set de cada deu creuen que el món del vi és per a experts i un 54% confessa sentir-se desconcertat a l’hora d’escollir una referència, i a l’hora de triar un 44% es guia per la DO i el 21% en el preu.

EL REPTE DE L’ECOLOGIA

Raimat disposa de 2.245 hectàrees, de les quals 300 són ecològiques, i el celler s’ha marcat el repte que el 2019 la seva producció sigui 100% ecològica.

“Totes les nostres hectàrees són sostenibles, però ara el repte és que siguin ecològiques, cosa en què anem avançant a poc a poc”, ha destacat Pagès.

De fet, de les 12 referències de Raimat són ecològiques el blanc Ventada i el negre Boira, ambdues elaborades amb garnatxa.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor