25.09.2025 - 07:24
|
Actualització: 25.09.2025 - 09:23
Avui, 25 de setembre, es farà a Tàrrega (Urgell) la presentació del llibre Tres dies d’agost, del cap de redacció de VilaWeb Josep Nualart Casulleras. Serà a les 19.30 a la Biblioteca Pública de Tàrrega – Germanes Güell (plaça de Sant Antoni, 3). Nualart hi explicarà els detalls de la investigació sobre els fets del 8 d’agost de 2024, quan el president a l’exili, Carles Puigdemont, va retornar fugaçment a Barcelona sense ser detingut malgrat un enorme dispositiu policíac per a atrapar-lo.
Tres dies d’agost, que ha estat al capdamunt de la llista dels llibres més venuts durant aquest estiu, és la crònica més acurada dels fets del 8 d’agost de l’any passat. El llibre relata la tensió personal i política d’aquells dies i, mitjançant l’aportació de testimonis excepcionals i protagonistes directes que han parlat per primera vegada dels fets, reconstrueix com es va preparar i fer l’operació d’entrada i sortida de Puigdemont.
Tres dies d’agost és el primer títol dels Llibres de VilaWeb, la col·lecció de llibres periodístics que s’ha estrenat tot coincidint amb la celebració dels trenta anys del diari. L’ha seguit Els morts de Mazón, de la cap de redacció del diari Esperança Camps, i enguany també es publicaran Contra el silenci i la impunitat, de Xavier Montanyà, i Entendre els mapes, de Vicent Partal.