Piulets d’una paraula, la nova moda que fa furor a Twitter

  • Una nova tendència a Twitter insta els usuaris a fer piulets tan curts com sigui possible: d'una sola paraula

VilaWeb
02.09.2022 - 17:36
Actualització: 02.09.2022 - 21:01

Gairebé cinc anys després que Twitter doblés el límit de caràcters en un piulet, la nova moda que fa furor a la xarxa opta, precisament, per missatges tan curts com sigui possible: d’una sola paraula, o dues a tot estirar.

La tendència es remunta a un piulet que Amtrak, la xarxa interurbana de transport ferroviari dels Estats Units, publicà ahir amb un missatge ben simple: “trens”.

En les hores posteriors, tota mena de companyies i personalitats han volgut emular la iniciativa d’Amtrak, fent dels piulets d’una paraula o dues. Un dels més comentats ha estat el de la cadena de notícies CNN, que ahir a la nit va fer un piulet en què, sense més informació ni context, deia: “última hora”. No era un error, com molts usuaris pensaren aleshores, sinó un intent de destil·lar en tan poques paraules com fos possible la raó de ser de l’emissora.

Fins i tot el president dels Estats Units, Joe Biden, ha pujat al carro dels piulets breus amb un missatge en què senzillament ha escrit: “democràcia”.

No són pas els únics. Altres adherents il·lustres d’aquesta tendència inclouen la NASA (“univers”), The Washington Post (“notícies”), Bloomberg (“negocis”) i NPR (“ràdio”). A casa nostra s’hi han afegit mitjans com ara btv, que aquesta tarda ha sorprès molts usuaris després d’haver piulat, sense més detalls, “Notícies de Barcelona”

Recomanem

Fer-me'n subscriptor