Qui són els nous personatges de ‘Com si fos ahir’? Tornen a TV3 cares molt conegudes

  • S'incorporen a la sèrie actrius com ara Rosa Boladeras, Nausicaa Bonnín i Mercè Arànega

VilaWeb
03.09.2025 - 21:40
Actualització: 03.09.2025 - 21:57

Dilluns, 8 de setembre, torna Com si fos ahir a TV3. I aquesta setmana s’han fet públiques algunes novetats de la novena temporada de la sèrie. Per exemple, s’han anunciat els noms dels actors que s’hi incorporen. Hi ha, per exemple, actrius molt conegudes pels espectadors de TV3, que ja havien participat en sèries diàries anteriors de la sobretaula i que molts anys després hi tornen.

Mercè Arànega és una de les incorporacions

En el darrer capítol de la temporada anterior ja es va fer saber una nova incorporació per a la novena temporada. De manera sorprenent, va aparèixer en escena l’actriu Mercè Arànega, que interpretarà el personatge de la Diana. Era la parella del pare de l’Ivan, el personatge interpretat per Roger Coma, i li va fer de mare des que tenia deu anys fins als divuit, quan va desaparèixer. Ara ha fet una aparició estel·lar i poc usual: torna a la vida de l’Ivan el dia del propi funeral, que ha autoorganitzat, bo i fingint una mort falsa: “No em volia perdre el meu funeral!”, va dir en el capítol la Diana per justificar una escena tan rocambolesca.

En el programa especial per a celebrar l’acabament de la temporada passada, Mercè Arànega hi va participar. I va confessar que no sabia quin recorregut ni quina durada tindria el seu personatge. També va fer broma sobre com va enregistrar l’escena en què s’aixecava del fèretre i s’incorporava: “Tenia un vano amagat al fèretre i m’anava ventant. Morir-se fa calor!”, digué. Ara com ara, TV3 ha anunciat que Arànega tindrà un paper clau en el segon capítol de la temporada.

Curiosament, Arànega s’incorporarà a Com si fos ahir la setmana que farà vint-i-cinc anys que es va estrenar El cor de la ciutat, on va tenir un paper clau. També va participar en una de les altres sèries per excel·lència de la sobretaula, La Riera.

Nausicaa Bonnín torna a 3Cat

Nausicaa Bonnín

Qui també torna a 3Cat és Nausicaa Bonnín, que justament es va estrenar a El cor de la ciutat el 2005. Interpretarà un personatge anomenat Foix, que arriba a la sèrie disposada a portar una mica de caos. 3Cat no ens en dóna més informació. Tan sols asseguren que no serà gaire amiga de l’Ivan.

Per una altra banda, una de les cares més visibles de les sèries del migdia de TV3 torna al cap dels anys. És Rosa Boladeras que havia sortit en sèries com La Riera i Laberint d’ombres. Sobre aquest personatge TV3 també n’ha donat molt poca informació: “La veureu al costat d’en Miquel i d’en Jordi, disposada a remenar la colla del Reina Sibil·la, però sense mala intenció.”

També s’hi incorporarà un altre personatge: la Ruth, interpretada per la Carlota Keiko. Ara com ara, és tota la informació que en tenim.

Què passarà al primer capítol?

Al primer capítol d’aquesta nova temporada, la colla es retroba després de tot l’estiu sense veure’s. La salut de la Sílvia els posarà a tots en alerta. A més, a la consultoria, la feina es multiplica quan l’ambició d’en Miquel els obliga a presentar-se a un concurs públic. I la Itziar emprendrà un nou estira-i-arronsa sentimental amb un personatge inesperat.

Però la primera setmana passaran més coses. Per exemple, descobrirem que l’Ivan, un dels protagonistes de l’últim capítol de la temporada anterior, s’ha passat l’estiu pensant en la Diana. L’Ivan creu que veure-la serà la millor manera de treure’s del cap el tràngol d’abans de l’agost, però acabarà desil·lusionat. Per una altra banda, la Neus comença a muntar l’equip per a la seva recerca sobre l’Alzheimer i potser comptarà amb infermers que té més a la vora que no es pensa. El Toni petit pensa en el seu futur lluny de la Iaia, i a la Marta li costa d’entendre-ho; tot plegat la farà sentir molt sola.

L’èxit d’audiències de Com si fos ahir

Com si fos ahir va acabar la temporada amb xifres de rècord. L’últim capítol va encapçalar l’audiència, amb un 19,9% de quota, la millor dada d’un episodi final d’ençà que es va estrenar, el 2017. Un total de 666.000 espectadors van connectar-hi, també amb la prèvia i la gala posterior. I a la plataforma 3Cat va ser el programa més vist a la carta.

El capítol i la gala van arribar a 72.000 reproduccions en directe i a la carta. I a les xarxes, els continguts sobre el programa acumulen més de 729.000 reproduccions. La sèrie va tancar la vuitena temporada amb la millor quota d’ençà que es va estrenar: un 19%.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor