Motor.- Seat, la marca més venuda a Espanya el febrer, i l’Ibiza, el model més popular

  • La firma automobilística espanyola Seat va ocupar la primera plaça per volum de vendes a Espanya el febrer, en comercialitzar 9.396 unitats, la qual cosa suposa un augment del 19,2%, mentre que el model més demandat va ser l'Ibiza, amb 3.878 unitats, un 8,4% més, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), de concessionaris (Faconauto) i de venedors (Ganvam).

VilaWeb
01.03.2017 - 12:44

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

La firma automobilística espanyola Seat va ocupar la primera plaça per volum de vendes a Espanya el febrer, en comercialitzar 9.396 unitats, la qual cosa suposa un augment del 19,2%, mentre que el model més demandat va ser l’Ibiza, amb 3.878 unitats, un 8,4% més, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), de concessionaris (Faconauto) i de venedors (Ganvam).

Per darrere de Seat es van situar com a marques més venudes el mes passat a Espanya Opel, amb 8.860 unitats, un 4,9% més, així com Volkswagen, amb 7.001 unitats, un 13,8% menys, Peugeot, amb 6.520 unitats, un 11,8% menys, i Renault, amb 6.306 unitats, un 5,1% més.

El ‘top 10’ de vendes mensual el van completar Citroën, amb 5.314 unitats (+3,7%); Toyota, amb 5.234 unitats (+11,6%); Nissan, amb 4.950 unitats (+8,6%); Fiat, amb 4.892 unitats (+16,9%) i Kia, amb 4.787 unitats (+6,9%).

Opel, per la seva banda, va ser la marca més venuda en els dos primers mesos de l’any, amb 16.157 unitats, un 2,9% més, seguida de Seat, amb 15.919 unitats, un 30,8% més; de Volkswagen, amb 13.626 unitats, un 7,6% menys; de Peugeot, amb 12.269 unitats, un 4,9% menys, i de Toyota, amb 10.882 unitats, un 21,9% més.

Per darrere es van situar Renault, amb 10.841 unitats, un 0,2% més; Audi, amb 9.737 unitats, un 2,4% més; Citroën, amb 9.655 unitats, el mateix nivell que en aquest període del 2016; de Nissan, amb 8.829 unitats, un 7,8% més, i Fiat, amb 8.582 unitats, un 26,4% més.

L’IBIZA LIDERA EL MERCAT

Pel que fa als models més venuts, l’Ibiza de Seat va ser el cotxe més demandat en el mercat nacional en el segon mes de l’any, amb uns lliuraments de 3.878 unitats, un 8,4% més, la qual cosa li va servir per superar a l’Seat León, amb 3.748 unitats (+2,5%); a l’Opel Corsa, amb 3.171 unitats (+36,2%); al Citroën C4, amb 2.550 unitats (-13,3%), i al Nissan Qashqai, amb 2.406 unitats (+46,4%).

La resta dels deu models més venuts a Espanya en el còmput mensual van ser l’Opel Astra, amb 2.355 unitats, un 44,7% més; el Volkswagen Golf, amb 2.174 unitats, un 5,2% menys; el Renault Clio, amb 1.993 unitats, un 33,2% més; el Volkswagen Polo, amb 1.904 unitats, un 36,8% menys, i el Renault Mégane, amb 1.894 unitats, un 19,5% més.

L’Ibiza també va ser l’automòbil més venut a Espanya en els dos primers mesos de l’any, amb 6.333 unitats (+30,9%), per davant del Seat León, amb 6.077 unitats (-1%); de l’Opel Corsa, amb 5.131 unitats (+31,5%); del Citroën C4, amb 4.703 unitats (-18,4%), i del Volkswagen Golf, amb 4.466 unitats (-3,3%).

El ‘top 10’ el van completar entre gener i febrer el Nissan Qashqai, amb 4.129 unitats (+33%); l’Opel Astra, amb 4.091 unitats (+25,6%); Dacia Sandero, amb 3.698 unitats (+33,9%); el Volkswagen Polo, amb 3.439 unitats (-23,7%), i el Renault Clio, amb 3.323 unitats (+16,2%).

Recomanem

Fer-me'n subscriptor