09.02.2017 - 13:50
La patronal de les dues rodes reclama a l’Ajuntament de Barcelona augmentar les places d’aparcament de motos
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
Les matriculacions de vehicles de dues rodes (motocicletes i ciclomotors) a Catalunya van aconseguir les 47.712 unitats el 2016, la qual cosa suposa un 22,6% més respecte a l’any anterior i situa la comunitat com a primer mercat estatal, per davant d’Andalusia (33.721) i Madrid (20.338).
Ho han explicat en roda de premsa el president de l’Associació Nacional d’empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor), César Rojo, i el seu secretari general, José María Riaño, que han destacat que l’increment de les matriculacions a Catalunya ha estat molt superior al que s’ha registrat en el conjunt del mercat espanyol, que va tancar 2016 amb 171.304 unitats i un creixement del 16,1%.
Les motocicletes representen el 92,6% de les vendes, amb 44.200 unitats (+22,3%), la millor xifra des del 2008 i també amb un creixement superior a l’estatal (+16%), mentre que els ciclomotors han tancat l’any amb 3.512 unitats matriculades, un 25,6% més que el 2015, enfront del 7,7% a nivell estatal.
Quant a les motos elèctriques, a Catalunya es van matricular 148 l’any passat, quatre més que l’any anterior (+2,7%), mentre que en el conjunt del mercat espanyol, les matriculacions es van situar en 1.371 unitats, un 128,5% més que l’any anterior, i suposen un 0,8% del mercat total.
De cara al 2017, Anesdor preveu un augment de les vendes del 2,7% a Catalunya, fins el 49.100 unitats, la qual cosa suposa encara una xifra allunyada de les 70.000 unitats que la patronal es fixa com a objectiu per tenir un mercat sostenible i normalitzat; en el conjunt d’Espanya, per aquest any s’estima un creixement del 3% fins el 176.500 matriculacions, mentre que l’objectiu se situa en les 250.000 unitats.
MÉS APARCAMENTS
Riaño ha assenyalat que un dels problemes de mobilitat relacionat amb les motos, especialment a la ciutat de Barcelona, és el problema d’aparcaments públics reservats per als vehicles de dues rodes, i ha reclamat a l’Ajuntament augmentar les places.
Ha argumentat que el 40% del parc de vehicles privats de Barcelona són motos, mentre que els aparcaments amb prou feines cobreixen el 20% del total, per la qual cosa la patronal ha demanat un augment de les places reservades proporcional al percentatge de motos que circulen per la ciutat.
El president d’Anesdor, César Rojo, ha assegurat que “amb creativitat i amb ganes, es poden fer moltes coses” per solucionar aquest problema, i ha posat com a exemple una mesura impulsada a Barcelona, amb aparcaments per a motos en els xamfrans de l’Eixample, la qual cosa millora la visibilitat en no haver-hi vehicles grans aparcats.