Restablerta la circulació de set línies d’autobusos a Barcelona interrompudes per la manifestació de taxistes

VilaWeb
28.05.2024 - 10:42
Actualització: 28.05.2024 - 12:37

S’ha restablert la circulació de les línies d’autobusos 13, 23, 46, 79, 150 i 165 de Barcelona que havien estat interrompudes per la manifestació de taxistes convocada per Élite Taxi. Els manifestants s’havien concentrat per protestar contra l’amenaça del VTC, segons que ha informat TMB a Twitter. La manifestació ha començat a les 10.00 i és previst que s’allargui fins a les 13.00. S’han desplaçat de les Torres Venecianes de la plaça d’Espanya per la Gran Via de les Corts Catalanes, en una marxa lenta fins a arribar al passeig de Gràcia. Els taxistes esperen de convocar-hi uns dos mil vehicles.

La setmana passada van expressar en un comunicat la indignació per la possibilitat que es donessin permisos urbans de VTC amb la nova categoria de Gran Turisme. “Sabem que un gran nombre d’empreses ja sol·liciten autoritzacions urbanes per a operar en ciutats com Tarragona i Girona, i en petits municipis, esperant per la porta del darrere la legislació catalana gràcies a les autoritzacions autonòmiques del Gran Turisme.”

“O operen legalment, o no hi haurà pau a Barcelona”, ha dit el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, quan ha començat la manifestació. El sector del taxi assenyala plataformes com Cabify, Uber o Bolt i remarcat que si volen operar a Catalunya han de seguir les normes que hi ha per a tots. “Volen un model de negoci que aquí no els permetrem”, ha dit Álvarez. També ha assegurat que ahir van parlar amb representants del Ministeri de Transports espanyol i que aquests dies s’hi reuniran.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor