Meritxell Batet renuncia a ser la candidata del PSOE a la presidència del congrés espanyol

  • La dirigent del PSC fa el pas al costat perquè sectors de Sumar van qüestionar la cessió de vots per reelegir-la de presidenta

VilaWeb
08.08.2023 - 12:01
Actualització: 08.08.2023 - 12:29

La presidenta en funcions del congrés espanyol, Meritxell Batet, no serà la candidata del PSOE per a encapçalar la mesa en la sessió de constitució del 17 d’agost. El seu nom havia sonat amb força per a repetir de presidenta –la tercera autoritat de l’estat espanyol–, però, segons que ha avançat la cadena SER, la dirigent del PSC ha comunicat a Ferraz que no es presentaria.

Aquests darrers dies, dirigents de Podem havien posat en dubte la cessió dels vots dels seus diputats per a fer presidenta Batet. Pablo Echenique va escriure ahir que seria una temeritat tornar-la a investir. A l’altra banda, segons que havia publicat El País, sectors del PP i de Vox no veien amb mals ulls que fos reelegida.

El pas al costat es produeix en uns dies decisius perquè el PSOE i Sumar intentin de garantir-se els vots d’ERC, Junts, EH Bildu, el PNB i el BNG que els asseguren majoria a la mesa enfront del binomi PP-Vox. Un dels elements que s’han posat damunt la taula en les darreres hores és que un càrrec de la mesa sigui per a un diputat independentista o del PNB.

Els dos mandats de Batet, amb una repetició electoral pel mig, han estat marcats per les prohibicions de parlar al ple en català, èuscar i gallec, però també per la pinça que va fer amb Manuel Marchena per a retirar les actes de diputats a Oriol Junqueras, Jordi Turull, Jordi Sànchez, Josep Rull i Alberto Rodríguez.

La premsa espanyola assenyala que entre els candidats a la presidència del congrés espanyol que preveu el PSOE hi ha el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, i el portaveu del grup parlamentari, Patxi López, que ja va ser president de la cambra molt breument el 2016.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor