Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Lleida (ACN).- La cadena de supermercats Lidl considera que manifestacions com la que va tenir lloc divendres passat a Lleida per part dels sindicats Unió de Pagesos, JARC-COAG i Asaja “no són la millor manera per resoldre conflictes”. La cadena responsabilitza especialment al veto rus de la crisi de preus del sector de la fruita dolça ja que “no només impedeix comercialitzar els productes agroalimentaris espanyols i catalans al mercat rus, sinó que genera un excés d’oferta a nivell internacional que augmenta la competència entre països productors de la UE”. Lidl remarca el seu compromís amb el sector agrícola català i destaca que durant el 2014 la cadena va adquirir més de 38.000 tones de fruita lleidatana.

Lidl considera que “manifestacions d’aquest tipus no són la millor manera per resoldre conflictes”, en resposta a la contundent protesta que van dur a terme divendres passat productors de fruita dolça davant un dels establiments que la cadena alemanya té a la ciutat de Lleida, protesta convocada per JARc-COAG, Asaja i Unió de Pagesos. Els manifestats van centrar sobretot en Lidl les seves reivindicacions, en responsabilitzar aquesta companyia alemanya de ser una de les principals responsables dels baixos preus que estan reben els productors de fruita dolça.

Des de Lidl deixen clar el seu compromís “de col·laborar amb tots els estaments de la cadena agroalimentària amb l’objectiu de millorar les relacions comercials entre els diferents operadors en general i amb els nostres proveïdors en particular”. En aquest sentit, la cadena remarca que està adherida al Codi de Bones Pràctiques Comercials de Catalunya, a través de l’associació patronal ACES. “És en aquest tipus de fòrums en els quals entenem han de debatre’s les problemàtiques associades a l’activitat productiva i comercial del nostre sector amb l’objectiu de trobar solucions satisfactòries per a tots”, defensen des de l’empresa.

Lidl deixa clar que la cadena implementa la seva estratègia comercial en base a “criteris de mercat i en funció de l’oferta/demanda dels diferents productes que comercialitza en els seus establiments”, segons fonts de l’empresa. La cadena considera que actualment “es donen certes condicions al mercat, com la prolongació del veto rus, que marquen una tendència a la baixa en els preus, d’entre altres, algunes varietats de fruites i verdures”. “El veto rus no solament impedeix comercialitzar els productes agroalimentaris espanyols i catalans al mercat rus, sinó que genera un excés d’oferta a nivell internacional que augmenta la competència entre països productors de la UE”, asseguren fonts de l’empresa.

Lidl remarca el seu compromís amb el sector agrícola estatal i català, ja que, en el marc de la seva política d’aprovisionament a l’estat espanyol, la companyia “prioritza l’adquisició i comercialització de producte d’origen local enfront del d’origen estranger, independentment del preu i sempre que hi hagi disponibilitat suficient del mateix al mercat”. “Aquesta política de compres fomenta la comercialització de fruita i verdura catalana en detriment de producte forà, la qual cosa suposa un important suport al sector”, destaquen des de l’empresa.

A més, Lidl recorda que donat el caràcter multinacional de la companyia, aquesta comercialitza producte català no solament en les prop de 100 botigues que té a Catalunya, sinó que ho fa en els 535 establiments Lidl de l’estat espanyol i en els gairebé 10.000 que té el grup en els 26 països europeus en els quals està present. D’aquesta manera, “Lidl contribueix a comercialitzar als mercats internacionals una part important de la producció de fruita catalana que, d’una altra manera, podria tenir dificultats per ser comercialitzada”, assenyalen fonts de l’empresa.

Lidl remarca que durant el 2014 la cadena va adquirir més de 38.000 tones de fruita dolça lleidatana, principalment fruita d’os (préssecs i nectarines) però també fruita de llavor (pomes i peres). Des de la companyia destaquen que aquest volum representa aproximadament el 5% del total de la collita del 2014 d’aquestes varietats fructícoles a les comarques de Lleida. D’aquestes 38.000 tones, Lidl en va exportar més d’un 80% a l’estranger a través de la seva xarxa internacional d’establiments.

Finalment, des de la multinacional alemanya recorden que Lidl té la seu de la seva filial a l’estat espanyol a Montcada i Reixac i que dóna ocupació a Catalunya a 2.250 treballadors. La companyia ha planificat per aquest 2015 una inversió de més de 45 milions d’euros en territori català.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.