07.02.2017 - 17:04
‘Barcelona Obertura’ tindrà estructura pròpia i un pressupost de 60.000 euros anuals
BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)
El projecte de promoció internacional de música clàssica ‘Barcelona Obertura. Classic & Lyric’, que aglutina el Teatre del Liceu, L’Auditori de Barcelona i el Palau de la Música Catalana, tindrà una web comercial abans d’estiu que centralitzarà la venda de localitats.
Les institucions implicades han presentat aquest dimarts en roda de premsa la signatura del conveni de coordinació, que permetrà al projecte tenir estructura pròpia i un pressupost de 60.000 euros anuals, que finançaran a parts iguals per valor de 20.000 euros.
Una de les novetats del conveni és crear un portal web per dirigir-se a operadors turístics i facilitar l’accés a l’oferta musical, encara que no es plantegen fer un preu diferent al del consumidor habitual, segons el coordinador de ‘Barcelona Obertura’, Víctor Medem.
Després d’any i mig de recorregut, el ‘Barcelona Obertura’ començarà a treballar només amb un comitè promotor format per les entitats associades, que definirà les seves línies estratègiques.
El conveni preveu que el comitè estigui presidit per Barcelona Global i format per les entitats promotores i associades, a més d’incloure la col·laboració d’Ibercamera i totes les organitzacions programadores que ho demanin i siguin acceptades.
El president de Barcelona Global, Gonzalo Rodés, ha afirmat que Barcelona pot convertir-se en “referent en el sud d’Europa” en música clàssica, com ja ho és en recerca, turisme, esport i emprenedoria.
UN 25% DEL PÚBLIC JA ÉS ESTRANGER
El públic estranger representa al voltant del 25% de l’audiència en els concerts de música clàssica del Palau de la Música i del Gran Teatre del Liceu, mentre que L’Auditori no ho té comptabilitzat, ha dit el seu director.
El director del Palau, Joan Oller, ha explicat: “No tenim una xifra de fins a on volem arribar, però no voldríem convertir-nos en una programació solament per a públic estranger”, i ha afegit que la proporció no pot desvirtuar la mateixa lògica de l’activitat cultural.
Per al director de L’Auditori, Joaquim Garrigosa, el projecte és “una gran oportunitat” perquè el Palau i el Liceu tenen molta projecció internacional i Barcelona té molt camí a recórrer en música.
Segons el director del Liceu, Roger Guasch, ‘Barcelona Obertura’ pot convertir-se en un gran referent i revaloritzar la ciutat per “vendre-la al món”, i també ha celebrat que les institucions implicades sumin els seus programes per mostrar el potencial de Barcelona en aquest sector.
PROMOCIÓ INTERNACIONAL
El conveni inclou la promoció internacional amb viatges de premsa i convidant multiplicadors rellevants de l’escena internacional; dissenyarà el calendari per a la temporada 2017-2018, i tindrà presència en fires i festivals, com l’Internationale Touristik Messe Berlin (ITB).
A més, planificarà una campanya publicitària internacional segmentada que reflecteixi els valors i actius de Barcelona com a ciutat musical; implicarà a les agències de viatges, i construirà una xarxa d’ambaixadors i avals d’artistes internacionals.
El projecte, que té el suport de Turisme de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme, ha organitzat tres viatges de premsa internacional de desembre del 2015 a gener del 2017 amb deu periodistes especialitzats en música clàssica.