10.02.2017 - 18:40
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
La secció de Dret de TIC i la secció de Drets de Propietat Intel·lectual i d’Imatge del Col·legi d’Advocats de Barcelona (Icab), ha alertat aquest divendres que el cibercrim és la indústria “que més diners mou al món”, ha informat en un comunicat amb motiu del Dia Internacional d’internet segur.
El cap de la Unitat de Ciberseguretat dels Mossos d’Esquadra, Roger Martínez, ha destacat que cada dia es produeixen uns 4.000 atacs al món amb un programa que encripta arxius, afegint que “això és només la punta de l’iceberg del que pot succeir en el futur en l’àmbit del cibercrim”.
Martínez ha considerat que els usuaris i consumidors de les noves tecnologies “haurien de reclamar que els dispositius que es connecten a internet incorporessin mesures de seguretat” per poder navegar de manera segura, i ho ha comparat amb els usuaris de cotxes que reclamen a les automobilístiques que els vehicles tinguin totes les mesures de seguretat, però no reclamen el mateix a les empreses tecnològiques.
A l’acte també han assistit el president d’Information Systems Audit and Control Association (Isaca) a Barcelona, Joan Barceló; el professor i advocat, Pere Simón; el president de la secció de Dret de TIC, Manuel Martínez, i el president de la secció de Drets de Propietat Intel·lectual i d’Imatge, Jordi Bacaria.
Per la seva banda, Barceló ha recordat que actualment existeixen diversos sistemes per dur a terme ciberatacs i ha alertat que l’expansió de l’internet de les coses produeix “que el perill sigui a tots els dispositius, des del mòbil a la rentadora”.
“Quan et descarregues una app o quan et connectes a una xarxa wifi gratuïta es paga un peatge, que són dades personals”, ha declarat Barceló; una opinió que l’advocat Simón ha compartit, a més d’assegurar que tots els usuaris de les noves tecnologies van deixant el rastre de les seves accions.
Durant la seva intervenció, Bacaria ha afirmat que s’estima que el 2020 hi haurà uns 50.000 milions de dispositius connectats a Internet generant dades.