Les perles: La cara de circumstàncies del ministre de Foment i Enric Millo i els deu piulets que desmunten la portada d’El País

  • Us oferim també les principals notícies del dia i alguna recomanació que no podeu passar per alt

VilaWeb
18.07.2017 - 21:30

Les perles d’avui:

Cara de circumstàncies del ministre de Foment i Enric Millo quan se’ls informa dels retards de Renfe en directe. El ministre de Foment espanyol, Íñigo de la Serna, va visitar ahir el Control de Trànsit Centralitzat de la xarxa de rodalia de Renfe, acompanyat del delegat del govern espanyol, Enric Millo, i el conseller Josep Rull. De la Serna va demanar a un treballador per la seva feina i què significaven els gràfics d’una pantalla d’un ordinador. ‘El retard i l’avançament que porten els trens. Aquest ha passat per Castelldefels amb disset minuts de retard. Aquest circula entre Sitges i Garraf amb un retard de cinc minuts’, va respondre l’operari. Ho podeu veure ací.

Deu piulets que desmunten la portada d’avui d’El País sobre els mossos. Després de la destitució de l’ex-conseller d’Interior Jordi Jané i la dimissió d’Albert Batlle com a director general de la policia, el diari El País ha obert la portada d’avui amb el següent titular: ‘Els separatistes s’apoderen del control de la policia’. ‘Pel titular sembla que les forces separatistes hagin donat un cop d’estat i, ara, prenguin el control de la policia’, ha asseverat Jordi Armadans, director de la Fundació per la Pau. En deu piulets, el periodista ha desmuntat el relat de la portada. Ho podeu veure ací.

Les notícies del dia:

La CUP es planta davant Garzón i li lliura la declaració dels torturats del 1992. La diputada de la CUP Gabriela Serra ha lliurat a l’ex-jutge de l’Audiència espanyola Baltasar Garzón el documentari L’operació Garzón contra l’independentisme català i una còpia de les compareixences dels independentistes detinguts el 1992, en el marc de l’operació Garzón, en què denunciaven tortures. La declaració dels detinguts està signada pel jutge que, en el seu moment, va arxivar el cas sense obrir-ne sumari. El lliurament ha tingut lloc al parlament, minuts abans que Garzón comparegués a la cambra com a assessor del grup de treball per a elaborar la futura llei sobre els nens robats del franquisme. Ho podeu veure ací.

El TSJC obre diligències contra Borràs i no descarta d’investigar més consellers per les urnes. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha obert diligències contra la consellera de Governació, Meritxell Borràs, i el secretari Francesc Esteve per la compra de les urnes del referèndum. Fa uns dies, els dos investigats van demanar d’arxivar la causa, com a mesura preventiva i no pas legal, però el tribunal s’hi va negar. Ho podeu veure ací.

Exhumada a Paterna la fossa comuna més gran fins ara al País Valencià. L’Associació de familiars de víctimes del franquisme de la fossa 113 del cementiri de Paterna (Horta) és a punt de tancar una important pàgina en la seva lluita. Les tasques a la fossa comuna més gran exhumada fins ara de manera completa al País Valencià i les tasques són a punt d’acabar. S’hi han localitzat quaranta-nou cossos, amuntegats, amb impactes de bala i altres senyals d’haver patit una mort violenta. Els familiars esperen que se n’identifiquin les restes per poder donar als seus avantpassats un enterrament digne i treure’ls d’aquest ‘mapa de l’horror’, tal com el defineix el president de l’associació, Santi Vallès, en declaracions a l’ACN. Ho podeu veure ací.

Tensió a Ucraïna per la proclamació a Donetsk d’un ‘estat rus’ que reivindica tot el país. En un moviment sorprenent, les autoritats de l’autoproclamada República de Donetsk han anunciat avui la proclamació de l’estat de la Petita Rússia, que afirmen que comprèn el conjunt d’Ucraïna. Segons que recull l’agència de notícies del govern de Donetsk, la proclamació de l’estat de la Petita Rússia es fa com a estat successor d’Ucraïna i abastant tot el territori de l’actual Ucraïna, excepte Crimea, annexionada a Rússia el 2014. Ho podeu veure ací.

Detingut el president de la federació espanyola de futbol, Ángel María Villar, per corrupció. Agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil fan diversos escorcolls aquest matí, en el marc d’una operació contra la corrupció que afecta la cúpula de la federació espanyola de futbol. De moment, s’han confirmat les detencions del president de la federació, Ángel María Villar, el seu fill Gorka Villar i el vicepresident econòmic de la institució, Juan Padrón. I s’espera que n’hi hagi més, de detencions. Ho podeu veure ací.

Maduro diu a Rajoy que es preocupi de Catalunya i ‘no fiqui el nas’ a Veneçuela. La premsa i el govern espanyols van lloar ahir el referèndum que va fer l’oposició de Veneçuela sobre la reforma constitucional que vol promoure el president NicolásMaduro. Hi van votar més de set milions de persones i el no va guanyar per golejada. La consulta es va fer sense haver-la acordada amb el govern de Caracas i el resultat no és vinculant. Ho podeu veure ací.

El govern reactiva la compra d’urnes per a l’1-O i estudia ‘diversos itineraris’ per a adquirir-es. El govern ha reactivat la compra d’urnes per al referèndum de l’1-O amb l’aprovació d’un decret que traspassa la competència de ‘processos electorals i consultes populars’ al Departament de la Vice-presidència, que encapçala Oriol Junqueras. Fins ara, la competència pertanyia a la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs. Ho podeu veure ací.

Una campanya per l’1-O difon cartells de Franco amb el lema ‘no votis, no a la república. Aquest matí han aparegut enganxats al mobiliari urbà de diverses ciutats de Catalunya uns cartells amb la imatge del dictador Francisco Franco i el lema: ‘No votis. L’1 d’octubre, no a la república’. I han aparegut avui que és 18 de juliol, quan es compleixen 81 anys del cop d’estat de Franco. Durant unes quantes hores, hi ha hagut una allau de fotografies a la xarxa amb aquests cartells, fins que poc després de les nou del matí s’ha revelat que es tracta d’una campanya de República des de baix, un grup de gent vinculat a l’esquerra independentista de municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona, com Ripollet, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adirà de Besòs, entre més. Ho podeu veure ací.

Les recomanacions:

Avui us recomanem l’entrevista de Pere Cardús al conductor i director del programa ‘El Món a RAC1’, Jordi Basté: ‘Potser algun dia el meu cap apareixerà rodant per la Diagonal‘.

També podeu llegir l’entrevista de Sebastià Bennasar a Carme Torras, científica i escriptora. Torras és membre electe de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona i acaba de publicar Enxarxats (Males Herbes).

Finalment, us recomanem ‘La revolució sensible‘, l’article d’opinió de Marta Rojals en què tracta la qüestió de l’ànima i l’espiritualitat com un dels límits de la robòtica actual.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor