La revista cultural ‘Ajoblanco’ llança campanya de crowdfunding per llançar nou número el 25 de maig 17 anys després

  • El fundador d''Ajoblanco', Pepe Ribas, ha anunciat aquest dimarts 28 de febrer a Madrid una campanya de crowdfunding, de 40 dies de durada, a la plataforma cultural Verkami, amb l'objectiu de reunir els 30.000 euros necessaris per sufragar els costos d'impressió del primer número del seu retorn, previst per al pròxim 25 de maig.

VilaWeb
28.02.2017 - 19:38

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El fundador d”Ajoblanco’, Pepe Ribas, ha anunciat aquest dimarts 28 de febrer a Madrid una campanya de crowdfunding, de 40 dies de durada, a la plataforma cultural Verkami, amb l’objectiu de reunir els 30.000 euros necessaris per sufragar els costos d’impressió del primer número del seu retorn, previst per al pròxim 25 de maig.

“La cultura ha d’anar relacionada amb un canvi de vida, no amb una necessitat de demostrar quant sap cadascun”, ha assenyalat Ribas, que ha precisat que tenen com a propòsit treure el segon número de la revista amb la venda del primer.

“Anem pas a pas tenint en compte la reacció del públic”, ha afegit per especificar que la periodicitat serà quadrimestral per poder realitzar contingut d’investigació i de qualitat.

El primer número d’aquesta nova etapa de la revista es dirà ’17 años sin’ i tindrà 132 pàgines. En aquesta s’aprofundirà sobre la transformació de la forma de vida de la societat en els últims disset anys tractant el tema des de diferents punts de vista, tant negatius com positius.

Aquest primer número estarà dividit en tres parts: la primera part es dedicarà a un tema en concret amb l’ajuda de col·laboradors, la segona constarà d’entrevistes, cròniques, reportatges i periodisme d’investigació, i l’última part, que es dirà ‘El Muro’, estarà dedicada a la cultura underground, per donar veu als qui encara no la tenen en un mitjà de comunicació.

Així, Ribas ha apuntat que la reaparició d”Ajoblanco’ serà en suport paper, amb una tirada de 50.000 exemplars que es distribuiran en quioscs i llibreries d’Espanya i Llatinoamèrica. Així mateix, ha explicat que la redacció que duu a terme la revista és una Associació sense ànim de lucre i que no es trobarà publicitat en cap de les seves pàgines. “La publicitat és propaganda i no volem estar sotmesos” ha sentenciat.

En aquest sentit, ha assenyalat que ‘L’espai Ajoblanco’, des d’on es crearan els continguts, és un model d’espai no institucionalitzat, que a través de mecanismes de suport com la venda en els quioscos, les subscripcions, o els concerts i activitats culturals que es duran a terme al mateix espai, té com a objectiu crear xarxa per totes les províncies d’Espanya i advocar per la llibertat cultural.

Ribas ha recalcat que la tornada d”Ajoblanco’ sorgeix per la necessitat actual de separar la cultura de la ideologia i institucions, i de tornar a buscar el diàleg sense benefici econòmic però amb benefici moral: “Ara com ara, hi ha molta cultura encoberta que amaga propaganda política”.

Segons ha explicat, l’objectiu principal de la tornada de la revista és, d’una banda, canviar la relació dels mitjans amb la cultura, barrejar generacions i crear debats oberts sense ideologies però amb idees per trencar amb l’alineació cultural de la societat. D’altra banda, vol buscar una renovació real, “una revolució de paper” perquè els articles siguin llegits en rerefons, ja que, per Ribas el paper fixa les idees. “Ho farem des del rigor i des de la passió”, ha aclarit.

Ribas ha posat l’accent que ara pot ser un bon moment per a la reaparició posat que es tracta d’una revista social i llibertària que advoca per la cultura ben feta, deixant de costat elitismes i sectarismes. A més, ha explicat que el món de la distribució en quioscs és actualment més lliure que fa vint anys ja que en haver-hi menys tiratges en paper d’altres editorials, hi ha més possibilitats.

La revista ‘Ajoblanco’ va sorgir en els anys setanta i va comptar amb dues etapes, la primera del 1974 al 1980, i la segona del 1987 al 1999. Ara, Ribas torna amb una tercera etapa caracteritzada pel mateix “esperit llibertari i revolucionari” de les anteriors etapes, però amb el propòsit de trencar amb l’establert i contribuir a començar una revolució cultural.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor