La llei d’Educació de les Illes rep nou-centes al·legacions

  • La majoria d'al·legacions corresponen a qüestions lingüístiques, com ara les que reclamen de garantir que el català sigui un requisit per a la docència

VilaWeb
12.03.2020 - 01:50

Una vegada acabat el període d’exposició pública, l’avantprojecte de llei d’educació de les Illes ha rebut un total de 946 aportacions procedents de 49 entitats, organitzacions i ciutadans particulars. La majoria d’al·legacions corresponen a qüestions lingüístiques, com ara les que reclamen de garantir que el català sigui un requisit per a la docència.

Entre les entitats que han fet aportacions, hi ha els consells escolars de totes les Illes, les FAPA de Mallorca i Eivissa, les associacions de directors de secundària de Mallorca, Menorca i Eivissa, la FELIB, Docents pel Futur, Associació de Docents d’Eivissa, Feminisme a l’escola, la UNICEF i l’Institut d’Estudis Eivissencs. A més d’esmenes, també hi ha hagut propostes generals amb caràcter de reflexió o valoració i aportacions d’idees. Al costat del model lingüístic, hi ha aportacions sobre finançament, escola concertada, educació inclusiva i una àmplia varietat de qüestions, que van de la laïcitat fins a l’emergència climàtica, passant per la coeducació i l’educació física.

La Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca estudia ara totes les aportacions per incorporar-ne el màxim possible a l’avantprojecte de llei. Després serà examinat al Consell Escolar de les Illes Balears abans d’arribar al parlament, on se’n farà el debat polític. El conseller d’Educació, Universitat i Recerca, Martí March, ha fet una valoració positiva de les aportacions presentades i ha refermat la voluntat que la llei sigui de consens.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor