La Generalitat impulsa una estratègia per promocionar el turisme cultural

  • La Generalitat ha impulsat una estratègia per atreure turistes interessats en la cultura i posicionar Catalunya com una destinació de referència en turisme cultural, i l'ha presentat aquest divendres a Barcelona davant 250 professionals d'empreses i entitats del sector turístic relacionades amb aquest àmbit.

VilaWeb
10.02.2017 - 18:02

BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha impulsat una estratègia per atreure turistes interessats en la cultura i posicionar Catalunya com una destinació de referència en turisme cultural, i l’ha presentat aquest divendres a Barcelona davant 250 professionals d’empreses i entitats del sector turístic relacionades amb aquest àmbit.

Segons ha informat la Conselleria d’empresa i Coneixement en un comunicat, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) pretén amb aquesta estratègia proporcionar als turistes informació ordenada sobre els serveis, empreses i activitats que els permetran relacionar-se amb el patrimoni cultural català i oferir plataformes de promoció i comercialització a les empreses adherides als programes de treball.

Així mateix, pretén millorar la coordinació público-privada, promocionar tot el que suposi una “experiència cultural memorable” per al visitant, apropar als turistes tradicions, oficis, cultura, història i identitat territorial, i aprofitar així per desestacionalitzar el turisme.

L’ACT basarà aquesta estratègia en cinc programes de treball: arts i cultura, ciutats amb caràcter, pobles amb encant, viles marineres i rutes de Catalunya, i poden formar-ne part empreses i espais per practicar activitats culturals, rutes i xarxes territorials de cultura i turisme, allotjaments culturals, agències de viatges receptives que comercialitzin paquets de turisme cultural, i ciutats i pobles amb atractiu des del punt de vista històric, cultural, enogastronòmic, arquitectònic, artístic o creatiu.

Dins de l’àmbit de la cultura i la identitat, la Generalitat treballa també el turisme enogastronòmic, i ha desplegat tres programes de treball: Experiències Gastronòmiques, Hotels Gastronòmics i Enoturisme Catalunya.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor