01.03.2017 - 17:48
Salellas acusa l’Estat de voler eliminar la CUP “per vies no democràtiques”
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
El diputat de la CUP al Parlament Benet Salellas ha evitat aquest dimecres donar suport a la reforma de JxSí del reglament del Parlament que vol agilitzar l’aprovació de la llei de transitorietat jurídica, la més important de les tres normes de ‘desconnexió’: “Ni sí ni no”.
“Quan calgui prendre decisions per fer el referèndum, les acompanyarem. Quan sigui el moment de sortir al carrer, ens mobilitzarem, però el que no farem és entrar en la tafaneria de quina ha de ser la via procedimental de tramitació del que ens queda de legislatura”, ha apuntat en declaracions als mitjans en els passadissos del Parlament, en les quals ha demanat no banalitzar la qüestió.
Per això, en preguntar-se-li de nou per si estan per la reforma del reglament de la Cambra, ha respost que “ni sí ni no”, però que prendran totes les decisions que hagin de prendre quan arribi el moment de tirar endavant el referèndum amb convicció, fermesa i l’actitud desobedient que els caracteritza.
Segons Salellas, l’important és utilitzar totes les vies que tenen al seu abast “de la millor manera possible, de la manera més democràtica possible i que garanteixi que, més enllà de citacions, querelles, tribunals i del que l’Estat vulgui inventar-se, se celebrarà el referèndum”.
AL·LEGAT D’HOMS
En preguntar-se-li sobre l’al·legat final de l’exconseller i portaveu del PDeCAT al Congrés, Francesc Homs, en el judici del 9N, el diputat anticapitalista ha assegurat que la millor manera d’afrontar els procediments oberts contra càrrecs electes és reivindicar “en cada actuació judicial, escrit d’acusació, citació i querella” que la convicció i la determinació política és que se celebri el referèndum.
“Poden enviar totes les querelles que vulguin i jutjar-nos tantes vegades com vulguin, però nosaltres farem el que hem decidit fer: el referèndum”, ha advertit Salellas, que també s’ha referit a la carta que han enviat a la Mesa del Parlament per advertir de la campanya de criminalització que, al seu judici, promouen el PP i el Govern central contra la seva formació.
Segons ell, els populars intenten desfigurar la imatge de la CUP i vincular-la amb la violència i el desordre, conceptes que considera que no té res a veure amb la proposta política que representa: “Ho fan amb la voluntat de construir un escenari que en un futur permeti establir accions en contra de la CUP”.
“Això ens fa sospitar que hi ha una voluntat del Govern espanyol de criminalitzar la CUP per poder, a través de les clavegueres de l’Estat, esborrar-la del mapa per vies no democràtiques”, ha resolt.