La CUP alerta del ‘risc d’un nou pacte entre elits per consolidar el règim del 78’

  • Sirvent replica a Torrent que 'apel·lar al permís de l'estat no és viable ni possible'

VilaWeb
13.09.2018 - 16:32
Actualització: 13.09.2018 - 17:02

La diputada de la CUP Maria Sirvent ha advertit en una conferència de premsa que pot haver-hi ‘risc d’un nou pacte entre elits amb la finalitat de consolidar el règim del 78’. I ho veuen així perquè ‘no hi ha resposta als moviments populars’ que reclamen exercir l’autodeterminació: ‘Tota la gestió avui dia des de les institucions autonòmiques és una gestió basta de l’autonomisme i es fa des d’un sistema en què uns quants s’enriqueixen a costa de la minoria’. I en aquesta anàlisi els cupaires hi emmarquen també la moció pactada –i retirada després- entre el PSOE i el PDECat: ‘No volem engrunes d’un sistema caduc, el volem transformar’.

En la mateixa conferència de premsa al parlament, Sirvent ha replicat la proposta del president del parlament, Roger Torrent, per pactar un referèndum que hauria de ser ‘inevitable’. Sirvent li ha recordat que el govern espanyol hi manté un ‘no’ i ha resolt: ‘Qualsevol solució que impliqui apel·lar al permís de l’estat no és viable ni possible’.

La diputada ha afegit que aquesta via ‘deixa orfe d’una veritable solució’ per a una situació en què, al seu entendre, ‘els drets més elementals estan sent liquidats’. És per això que volen un ‘procés de construcció nacional, autodeterminar-se’. ‘Ja ens agradaria que hi hagués un referèndum i que l’estat l’acceptés; […] no ens podem posar en un escenari que no existeix’, ha sentenciat Sirvent.

Per tot plegat, els cupaires reclamen que es deixin enrere ‘qüestions retòriques o simbòliques’ i que es treballi per ‘confrontar el model de país’, lluny de polítiques ‘en contra de les necessitats de la gent’.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor