08.02.2017 - 14:51
Els ballarins belgues estaran aquest cap de setmana en el Mercat de les Flors
BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS)
La companyia belga Peeping Tom estarà en el Mercat de les Flors de Barcelona des d’aquest dijous fins al diumenge amb ‘Moeder’ (‘Mare’) en coproducció amb la sala i amb el Festival Grec, un espectacle que reflexiona sobre el significat i les responsabilitats de ser dona, mare i pare, i que se centra en el naixement i la mort, donant una èmfasi especial al duel per l’absència d’una mare.
En roda de premsa, la directora de la companyia i coreògrafa Gabriella Carrizo ha explicat que la peça reflexiona sobre el duel de l’absència de la mare i la memòria, cosa que realitza a través d’una multiplicitat d’espais per no donar la lectura d’una sola mare i prendre certa distància per donar a entendre com “cal observar la vida i la mort” dels éssers estimats des de la distància.
Aquesta peça és la segona part de la trilogia de la companyia sobre els membres de la família, que va començar amb ‘Vader’ (‘Pare’) el 2014 i acabarà amb ‘Kinderen’ (‘Fills’) el 2018, i que en aquest passatge versa sobre el “cíclic de la vida” del néixer i morir, amb personatges complint la funció de metàfores.
La maternitat apareix retratada des de diferents perspectives, com la protecció, els temors, la pressió i la necessitat de “rebel·lar-se”, ha explicat la coreògrafa, que també ha destacat la presència de l’amor i d’un pare.
INCUBADORA I TANATORI
La posada en escena versarà sobre l’espai i el temps, conduint l’espectador fins a espais familiars com una incubadora, un tanatori i un estudi d’enregistrament, que al seu torn es troben immersos en un “petit museu familiar on s’exposa un espai de memòria de la família” amb una sèrie de quadres.
La coreògrafa ha avisat que la proposta suggereix nombroses associacions, però que serà cada espectador el que realitzi la seva lectura, en una proposta de caràcter abstracte en la qual no ha volgut plasmar la seva història personal, malgrat la pèrdua de la seva mare fa set anys.
Ha explicat que aquesta peça és un procés de recerca i una feina de la suma de la companyia, en una coreografia que va variant de la mà de l'”especificitat de cadascun dels ballarins” que intenta preservar-se.
També és destacat el so lligat a la mare, com “el primer que un sent”, en una proposta en la qual destaca l’aigua com a sonoritat atiada pels ballarins, que també aporten altres sonoritats i textures al llarg de la funció.
La nova directora del Mercat de les Flors, Àngels Margarit, ha afrontat la seva primera roda de premsa aquest dimecres, i l’exdirector Francesc Casadesús –nou director del Festival Grec–, han pronosticat una bona relació: “La meva intenció és poder contribuir tot el que pugui al projecte d’Àngels i a aconseguir públic per a la dansa”, ha dit Casadesús, que en el Grec està tractant de recol·locar les peces perquè tot tingui sentit.