23.02.2025 - 22:10
|
Actualització: 24.02.2025 - 22:44
El dibuixant Javier Mariscal, conegut sobretot pel fet de ser el dissenyador del Cobi, la mascota dels Jocs Olímpics de Barcelona, ha recollit el premi Trajectòria 2025 de l’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, en el marc de la gala de cloenda del certamen. “Significa amor i reconeixement”, ha dit el dissenyador. Ha destacat que l’animació és el futur, malgrat que hi ha gent que pensa que és un cinema per a nens.
El 2012, Mariscal es va fer un lloc als Oscars amb el film Chico y Rita, la cinta dirigida per Fernando Trueba, que va ser nominada a l’apartat de Millor Pel·lícula d’Animació. Mariscal ha cobert una àmplia gamma de mitjans, que van des de la pintura i l’escultura al disseny d’interiors i paisatgisme. D’ençà de 1970 viu i treballa a Barcelona. El 1979 va crear el logotip Bar-Cel-Ona, amb el qual es va donar a conèixer.
En el marc de la gala de cloenda de l’Animac, també s’han lliurat els premis del públic Petit Animac a Beurk! de Loïc Espughe, el premi Futur Talent per Antonio Lomas amb Cuando Llegue la Inundación, mentre que Beautiful men de Nicolas Keppens, ha estat reconegut amb el premi del públic Curts. També s’ha reconegut la tasca de les animadores Wendy Tillby i Amanda Forbis amb el Premi Honorífic, i l’artista, director i animador Gianluigi Toccafondo ha estat distingit amb el Premi Animation Master.