L’èxit de ‘Eufòria’ enlaira l’audiència digital de TV3

L'emissió en directe de la darrera gala i la invitació a l'audiència a votar qui havia de continuar al concurs va significar un pic de l'audiència digital

VilaWeb
Arnau Lleonart Fernàndez
06.05.2022 - 15:55
Actualització: 06.05.2022 - 15:57

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

Un dels objectius de TV3 a l’hora d’engrescar l’audiència juvenil és adaptar-se als nous hàbits de consum televisiu i fer una programació que traspassi la pantalla tradicional i ofereixi una experiència ampliada a les xarxes socials, la qual, en darrer terme, afavoreixi la creació de comunitats de seguidors dels programes. I amb Eufòria, el concurs musical dels divendres a la nit, ho ha aconseguit.

Després de cinc gales enregistrades, la setmana passada el programa es va emetre en directe i va obrir als espectadors la possibilitat de participar-hi i decidir quin concursant salvar. Per fer-ho, durant la setmana havien animat a descarregar l’aplicació de TV3, tot i que a l’hora de la veritat n’hi havia prou d’accedir a la pàgina web d’Eufòria, que es va enllaçar amb un codi QR sobreimprès a la pantalla. Tanmateix, durant l’emissió del programa, milers d’espectadors van optar per participar-hi amb l’aplicació, que va registrar 19.000 usuaris nous. En total, durant els minuts que va estar activa la votació per triar quin concursant continuava al programa i quin era eliminat, es van registrar prop de 60.000 vots.

Sens dubte, el pas de fer les gales en directe ha incrementat directament l’interès de l’audiència. La sisena gala va reunir 316.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,5%, als quals cal afegir l’enorme audiència digital, amb 101.408 usuaris únics que l’han mirada en directe o a la carta. De fet, la sisena gala va ser el contingut de TV3 més vist per internet de tota la setmana tant en directe com a la carta, amb un gran pic d’audiència dissabte. Hi va haver 56.500 usuaris únics i 126.600 reproduccions a la carta i en directe (el programa es va acabar passada la mitjanit).

En total, dissabte passat, 67.000 usuaris únics van fer servir l’aplicació de TV3, la millor dada d’audiència digital d’ençà del 14 d’octubre de 2017, dia que es va publicar la sentència contra el procés i van començar les mobilitzacions convocades per Tsunami Democràtic.

L’evolució de l’audiència digital ha traçat una tendència clarament a l’alça des que va començar a emetre’s el programa, primer els càstings i després les gales. L’única baixada va ser amb el programa resum de Divendres Sant, que va tenir 50.036 usuaris únics en directe i a la carta durant la setmana d’emissió del programa. Aquesta frenada en l’audiència es va notar al programa següent, que tot i fer unes xifres similars a la gala anterior (83.449 usuaris únics durant la setmana d’emissió), va baixar lleugerament (80.946 usuaris únics). Ara bé, la setmana passada, amb la gala en directe, el salt va ser notori i es va situar per sobre dels 100.000 usuaris únics.

L’evolució és similar –però no igual– a l’audiència de la televisió tradicional registrada pels audímetres de Kantar. El dia que més gent va mirar el programa fou durant l’emissió de la tercera gala, que va ser seguida per 363.000 espectadors. En canvi, l’emissió de la sisena gala, que va ser un èxit en audiència digital, no va destacar tant dins l’evolució del programa, segons les dades dels audímetres.

En total, d’ençà que va començar Eufòria, 353.500 usuaris l’han mirat en directe o a la carta als mitjans digitals de TV3, i ha estat el programa del canal més reproduït a internet durant el mes d’abril.

Presència important a les xarxes socials

Més enllà del consum del programa a les plataformes digitals de TV3, també cal tenir en compte l’impacte del programa a les xarxes socials d’ús habitual del jovent, on s’amplia l’experiència per a l’espectador. Des del primer moment, el programa va obrir comptes a Instagram (39.400 seguidors) i TikTok (5.519 seguidors), i ha penjat talls de les actuacions a la pàgina de YouTube de TV3. També s’han dedicat molts esforços al canal de Twitch (3.500 seguidors), que condueix l’influenciador Long Li Xue i fa de segona pantalla pel programa: s’hi entrevisten concursants, professors i membres del jurat, es mostren els assaigs i comenten en directe l’emissió de les gales. Entre totes les plataformes externes, els continguts d’Eufòria acumulen 5,2 milions de reproduccions.

Si a Instagram, TikTok i Twitch s’amplien els continguts en format de vídeo, a Twitter i Telegram es comenta el programa. Cada setmana, l’etiqueta de Twitter #EufòriaTV3 se situa entre els temes més comentats durant l’emissió del programa i des que va començar ja s’han publicat prop de 65.000 missatges sobre Eufòria. Finalment, el programa també ofereix un canal de Telegram oficial perquè els seguidors comentin tot allò que hi té a veure, si bé no se n’ha fet gaire difusió i hi participen poc més d’un centenar d’usuaris.

 

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies