07.04.2022 - 14:14
|
Actualització: 07.04.2022 - 16:14
El Tribunal Constitucional espanyol ha declarat inconstitucionals tres articles més i part d’un altre de la llei d’habitatge que limita el preu dels lloguers, la Llei 11/2020 que el mateix tribunal ja va anul·lar en gran mesura fa unes setmanes.
En concret, els nous articles que ara es declaren contraris a la constitució espanyola fan referència al règim sancionador, l’obligació de reallotjament i l’obligació de formular una oferta de lloguer social en cas d’exclusió residencial com a pas previ per iniciar el procediment judicial de desnonament.
El tribunal ja va tombar bona part de la llei el 10 de març en estimar un recurs presentat pel PP. La llei establia que els lloguers havien de respectar el preu de referència en el mateix entorn urbà i no podien pujar respecte a l’anterior contracte. El tribunal va considerar que la Generalitat envaïa competències de l’estat espanyol, que ha de garantir un “mercat únic”.