22.09.2025 - 03:07
|
Actualització: 22.09.2025 - 07:41
Els adherits del col·lectiu d’esquerres Perpinyà Altrament han elegit l’advocat i ex-conseller departamental socialista Mathias Blanc com a cap de llista per a les municipals del març del 2026. Blanc haurà de defensar les propostes acordades en els tallers del moviment i ara començarà a treballar en la composició de la candidatura.
Una de les primeres conseqüències de l’elecció serà la presa de posició dels altres col·lectius progressistes de la ciutat. Plaça Pública ha de decidir si manté la vice-presidenta regional Agnès Langevine com a candidata.
El programa del moviment posa la salut al centre denunciant que 15.000 habitants de Perpinyà no tenen metge de capçalera –2.000 amb malalties cròniques– i proposa contractar quinze metges municipals per garantir-ne el seguiment.
Pel que fa al canvi climàtic, el projecte inclou un pla massiu de plantació d’arbres, la renovació de les escoles perquè siguin habitables tant a l’estiu com a l’hivern i la creació d’una unitat municipal de “clima” que agrupi urbanistes, hidròlegs, botànics, ciutadans i funcionaris per coordinar una estratègia comuna.
Blanc, cofundador del moviment, defensa una esquerra que ell defineix com a contrària a les aventures personals. En el seu historial polític, destaca que el 2022 va perdre l’escó de conseller departamental després de l’anul·lació del resultat al cantó 10, cosa que va permetre a Louis Aliot d’entrar en una institució fins llavors de majoria socialista.