El Parlament vota una moció contra la LGTBfòbia en plena polèmica per l’autobús d’Hazte Oír

  • El proper ple del Parlament que comença el 8 de març debatrà i votarà una moció del PSC per instar el Govern a desplegar ja la Llei 11/2014 per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgènere i intersexuals i per erradicar la LGTBfòbia, en plena polèmica per la campanya en autobusos de l'associació Hazte Oír que difon missatges com 'Els nens tenen penis. Les nenes tenen vulva. Que no t'enganyin'.

VilaWeb
01.03.2017 - 12:14

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)

El proper ple del Parlament que comença el 8 de març debatrà i votarà una moció del PSC per instar el Govern a desplegar ja la Llei 11/2014 per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgènere i intersexuals i per erradicar la LGTBfòbia, en plena polèmica per la campanya en autobusos de l’associació Hazte Oír que difon missatges com ‘Els nens tenen penis. Les nenes tenen vulva. Que no t’enganyin’.

La moció, recollida per Europa Press, ha estat impulsada per la diputada Marta Moreta, que en la seva interpel·lació en el ple de la setmana passada va demanar que Catalunya compti amb una llei pionera contra la LGTBfòbia però va alertar que “si ningú no desplega el reglament, és com si no existís”.

Per això, en la proposta que es votarà en el ple, s’insta el Govern a agilitar les tasques i a presentar un protocol específic d’actuació que faci real el deure d’intervenció de l’Administració, i un altre per prevenir i abordar l’assetjament homòfob.

Així mateix exigeix obrir expedients sancionadors a tots aquells centres educatius que ofereixin material escolar amb continguts homòfobs i a actuar d’ofici quan existeixin indicis de vulneració de drets.

Els socialistes també volen que el Govern elabori un informe abans d’un any sobre l’impacte social de la Llei contra la LGTBfòbia i que presenti en un mes el decret del Consell Nacional de les Lesbianes, Gais, Bisexuals, Transgèneres i Intersexuals.

El portaveu adjunt del PSC al Parlament, Ferran Pedret, va exigir dimarts que s’impedeixi que arribi a Catalunya la campanya d’Hazte Oír, tenint en compte que està previst que circuli en autobusos de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i Sant Cugat del Vallès a partir de divendres.

L’autobús també difon lemes com “Si neixes home, ets home. Si neixes dona, seguiràs sent-ho”, per promocionar un llibre que, segons el parer dels socialistes catalans, conté profunds atacs a la igualtat i a la llibertat de les persones LGTB.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor