09.02.2017 - 19:57
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
Diputats del Parlament de tots els partits menys del PP i part de JxSí han subscrit un manifest per rebutjar la conferència del proper diumenge a Barcelona del catòlic Philippe Ariño, que advoca per l’abstinència sexual dels gais i lesbianes.
El manifest ha estat consensuat entre les entitats i els portaveus de Cs, PSC, SíQueEsPot, la CUP i una part de JxSí en la Comissió d’Igualtat, i l’ha llegit davant els mitjans en els passadissos del Parlament el portaveu del Front d’Alliberament Gai de Catalunya (FAGC), Eugeni Rodríguez.
L’escrit ha estat rubricat pels diputats de Cs, PSC, SíQueEsPot i la CUP, mentre que els de JxSí s’han dividit: tots els d’ERC, MES, Demòcrates i independents l’han signat perquè rebutgen la conferència, mentre que una part del PDeCAT no l’ha subscrit.
Fonts de JxSí consultades per Europa Press destaquen que sí l’ha signat la portaveu d’aquest grup a la comissió d’Igualtat, Natàlia Figueras (PDeCAT), per la qual cosa entenen que això representa el conjunt del grup parlamentari.
CONTRA “QUALSEVOL DISCRIMINACIÓ”
El text rebutja “qualsevol tipus de discriminació” i considera que els poders públics han de garantir que totes les manifestacions públiques evitin conculcar el dret a la no discriminació dels individus i col·lectius per motius d’orientació sexual, gènere, situació social o religió.
Així mateix, recorda que la Llei 11/2014 estableix que les administracions públiques han de garantir la protecció integral, real, efectiva i immediata a qualsevol persona del col·lectiu LGTBI que estigui en risc de patir qualsevol tipus de violència o discriminació, així com facilitar assistència jurídica especialitzada.
Els diputats signataris insten els organitzadors de la conferència a “no donar cabuda a plantejaments que atemptin contra el dret a la no discriminació per raó de naixement, raça, sexe, identitat de gènere, orientació sexual, religió, opinió o qualsevol altra circumstància personal i social”.
També consideren que no és acceptable que l’Arquebisbat de Barcelona hagi participat en l’organització de la xerrada a la parròquia de Santa Anna de la capital catalana, i la critiquen pel seu contingut homòfob.
El president de la Comissió d’Igualtat, Sergio Sanz (Cs), s’ha compromès a lliurar el manifest i les rúbriques dels diputats a l’Arquebisbat de Barcelona perquè tingui constància del rebuig.