El parlament balear posa punt final a la llei de símbols

  • Els diputats del PP han abandonat el ple abans de la votació

VilaWeb
06.10.2015 - 20:00
Actualització: 07.10.2015 - 07:20

El parlament balear ha derogat avui la polèmica llei de símbols que va aprovar el govern de José Ramón Bauzá el desembre del 2013 amb la majoria absoluta del PP. Han votat a favor de la derogació el PSIB-PSOE, Podem, Més i el PI. Ciutadans s’ha abstingut. Els diputats del Partit Popular han abandonat els escons i han sortit de la cambra abans de la votació, com a mostra de protesta.

La llei de símbols prohibia la senyera en edificis institucionals i també prohibia de penjar qualsevol símbol que no fos oficial. D’aquesta manera, no permetia els llaços quadribarrats amb què les escoles de les Illes havien reivindicat el català i s’havien enfrontat al govern.

Va ser elaborada i aprovada sense consens polític ni social i al marge de la comunitat educativa. D’ençà del moment que entrà en vigor, va portar polèmica i es van suscitar dubtes sobre la licitud d’algunes determinacions que incloïa. A més, l’avantprojecte de llei va ser objecte de dos dictàmens desfavorables del Consell Consultiu de les Illes Balears.

Després del ple, alguns diputats del PSIB-PSOE, Podem, Més i PI i centenars de persones que s’han congregat davant la seu del parlament han celebrat la derogació de la llei ballant al ritme de les xeremies. La presidenta del govern, Francina Armengol, i el vice-president, Biel Barceló, s’han afegit a la celebració.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor