El Govern obrirà el 2017 oficines de comerç a Balcans, Nairobi, Teheran, Los Angeles, l’Havana i Ámsterdam

  • Amb aquestes obertures, la xarxa d'oficines d'amplia de 36 a 42 i es cobreixen 109 mercats

VilaWeb
09.02.2017 - 13:47

Amb aquestes obertures, la xarxa d’oficines d’amplia de 36 a 42 i es cobreixen 109 mercats

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

El Govern obrirà durant el primer trimestre d’aquest 2017 oficines exteriors de comerç i inversions a Zagreb, per cobrir l’àrea dels Balcans; Nairobi (Kenya) i Teheran (Aniran), mentre que abans de finalitzar l’any estaran en funcionament les de Los Angeles (els Estats Units), l’Havana (Cuba) i Ámsterdam (Països Baixos).

Així ho ha anunciat aquest dijous en roda de premsa el conseller d’empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, acompanyat de la directora general d’Indústria i consellera delegada d’Acció, Núria Betriu, i el secretari d’empresa i Competitividad, Joan Aregio.

“Internacionalitzar l’economia catalana significa internacionalitzar les empreses catalanes i atreure inversions”, ha destacat Baiget, que ha afegit que amb aquestes obertures s’amplia de 36 a 42 la xarxa d’oficines en l’exterior i queden coberts 109 mercats.

Preguntat per la inversió necessària per a la posada en marxa d’aquestes sis oficines, el conseller l’ha xifrada en 1,2 milions, i el Govern preveu destinar 14 milions d’euros a tota la xarxa aquest 2017, dos milions més que l’any passat, quan la inversió va ascendir a 12 milions.

Actualment treballen 128 persones en les 36 oficines exteriors de comerç i inversió operatives, una plantilla que es complementa amb el programa de becaris, i les noves obertures suposaran la incorporació d’entre 10 i 15 professionals.

OPORTUNITATS DE NEGOCI

Les oportunitats de negoci per a les empreses a Sèrbia se centren en els sectors de la maquinària i components, productes químics, biotecnologia, farmàcia, veterinària i construcció i infraestructures, mentre que a Croàcia les oportunitats estan en el turisme, l’energia i el medi ambient.

A Kènia el futur està en l’energia i les carreteres; l’Iran és un mercat positiu per a les infraestructures del transport, l’energia, el medi ambient i el turisme, i Califòrnia és atractiva per a les empreses de biociències, logística, mobilitat i TIC.

Per la seva banda, els Països Baixos són capdavanters en ciutats intel·ligents, economia circular, innovació, logística i startups, i Cuba presenta oportunitats de negoci en indústria ‘foodservice’, equipaments i serveis per al sector hoteler, de la restauració i el turisme, i també en la indústria auxiliar per a infraestructures i materials de construcció.

El conseller ha indicat que el 92% de les empreses que gestionen projectes d’internacionalització a través de les oficines exteriors són pimes de més de 20 treballadors, una facturació de tres milions d’euros i dues dècades de trajectòria, principalment dels sectors de l’alimentació, maquinària, metal·lúrgia, equips mecànics i TIC.

138 MISSIONS EMPRESARIALS

A més, amb l’objectiu de seguir impulsant la sortida a l’exterior de les empreses catalanes, Acció organitzarà i donarà suport a 138 missions empresarials aquest any, en les quals es preveu que participin al voltant de 1.000 empreses.

En concret, 48 missions tenen com destinació Amèrica, 33 estan focalitzades a Europa, 30 es dirigeixen Orient Mitjà i 27 se centraran a la zona d’Àsia-Pacífic, amb el que en total s’hauran visitat 59 països.

D’aquestes missions, nou d’elles estaran encapçalades per representants institucionals, i destaquen el viatge comercial a Xangai i Hong Kong a la fi de març, la participació en els esdeveniments The Next Web en Ámsterdam i el Disrupt de Sant Francisco, a més de les missions del sector dels videojocs a Corea i de la construcció lleugera a Alemanya.

Entre 2014 i 2016, Acció ha organitzat 274 missions internacionals que han comptat amb la participació de 2.160 empreses, i un 77% de les pimes participants preveu augmentar la seva facturació al mercat de destinació en els tres anys posteriors a la missió, set de cada deu han millorat la seva posició competitiva internacional i el 50% preveu crear ocupació a Catalunya.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor