La tertúlia proscrita

El Govern impulsa el Pla STEMcat per fomentar vocacions científiques en escolars

  • El Consell Executiu de la Generalitat ha aprovat aquest dimarts la creació d'un grup de treball per elaborar el Pla STEMcat d'impuls de les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques i promoure un augment de l'interès per aquests estudis i l'objectiu que es pugui desplegar a les aules a partir del proper curs.

VilaWeb
Redacció
28.02.2017 - 17:33

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

El Consell Executiu de la Generalitat ha aprovat aquest dimarts la creació d’un grup de treball per elaborar el Pla STEMcat d’impuls de les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques i promoure un augment de l’interès per aquests estudis i l’objectiu que es pugui desplegar a les aules a partir del proper curs.

L’acord s’emmarca dins de l’estratègia SmartCAT de la Generalitat, que s’ha reimpulsat recentment amb la inclusió de quatre nous àmbits d’actuació prioritaris entre els quals destaca la posada en marxa d’un programa per promoure les vocacions entre els joves, especialment entre les noies.

El grup de treball haurà d’elaborar un pla d’impuls d’aquestes vocacions potenciant la formació del professorat en aquests àmbits; fomentant les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques; animar a la participació de les empreses del sector a l’escola, i promoure la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques en la societat.

El grup estarà adscrit a la Conselleria d’Ensenyament i estarà format per representants de la Secretaria de Telecomunicacions, la de Polítiques Educatives, la d’Universitats i Recerca i de les universitats catalanes.

Estudis internacionals apunten al fet que existeix un desequilibri entre la demanda laboral de persones qualificades en els camps de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques i les persones amb titulacions en aquests àmbits.

Aquesta situació és encara més greu si s’observa des d’una perspectiva de gènere, ja que les dones, malgrat que accedeixen en major proporció que els homes a estudis superiors, ho fan en menor percentatge per estudis en aquestes àrees.

DESEQUILIBRI

Aquest desequilibri està provocant que, ja actualment, hi hagi llocs de treball que no es poden cobrir, i que, si es manté la tendència, es perdi l’oportunitat tant de generar com de cobrir-ne de nous en l’àmbit TIC que es crearan a Europa en els propers anys.

Amb aquest pla, la Generalitat assegura donar resposta a una resolució del Parlament d’octubre en què s’instava l’Executiu català a realitzar les accions necessàries per garantir que tots els estudiants aconsegueixen, durant la Primària, les competències bàsiques necessàries per ser, a més de consumidors, creadors de solucions tecnològiques en la societat digital.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any