El director de Mossos compareix aquest dimecres al Parlament per l’atropellament d’un agent a Rubí

  • El director general dels Mossos d'Esquadra, Albert Batlle, compareixerà aquest dimecres al Parlament per informar de com es va gestionar la detenció d'un conductor que va atropellar un agent a Rubí (Barcelona) el passat 15 de desembre, ja que es va decidir deixar-li lliure fins que li cités el jutge, la qual cosa va generar malestar en una part de la plantilla policial.

VilaWeb
01.03.2017 - 07:33

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)

El director general dels Mossos d’Esquadra, Albert Batlle, compareixerà aquest dimecres al Parlament per informar de com es va gestionar la detenció d’un conductor que va atropellar un agent a Rubí (Barcelona) el passat 15 de desembre, ja que es va decidir deixar-li lliure fins que li cités el jutge, la qual cosa va generar malestar en una part de la plantilla policial.

La compareixença, sol·licitada per JxSí i per Cs, es va aprovar a la comissió d’Interior del Parlament del 15 de febrer per unanimitat, mentre que es va rebutjar que donessin explicacions pel mateix cas l’conseller d’Interior de la Generalitat, Jordi Jané, i el comissari cap dels Mossos, Josep Lluís Trapero, gràcies als vots d’JxSí i la CUP.

Aquest 15 de desembre, sobre les 18 hores, una patrulla d’agents de paisà va confondre al conductor amb un delinqüent fugit de la presó i amb diversos requeriments judicials i li va abordar en un aparcament, però aquest home no es va creure que fossin policies i va tractar de fugir, portant-se un policia damunt del capó i atropellant-lo.

Durant aquest altercat els dos policies van disparar diversos trets cap al vehicle per evitar que el conductor fugís, qui finalment, després de deixar un agent ferit de gravetat en caure del cotxe i copejar-se el cap, va poder ser detingut.

Una vegada a comissaria, el detingut va demanar un Habeas corpus que li va ser denegat, i ja de matinada, es va deixar la seva detenció sense efecte a l’espera de la citació del jutge, que va ser aquest mateix matí.

Després de passar a la disposició del jutjat de guàrdia, el detingut va quedar en llibertat amb l’obligació de comparèixer cada 15 dies en el jutjat i obligant-li a lliurar el passaport, i la causa està oberta per homicidi en grau de temptativa i atemptat a l’autoritat.

El que va suscitar la polèmica va ser el fet que se’l deixés en llibertat i que no se’l mantingués als calabossos fins al matí, quan havia de comparèixer davant l’autoritat judicial, malgrat que havia deixat a un mosso en coma.

El cos de Mossos va explicar al seu moment que la decisió de deixar sense efecte la detenció va respondre criteris policials, ja que segons la successió dels fets i la declaració dels testimonis, es va creure la versió del detingut que no va donar crèdit als policies i va pensar que li volien assaltar.

PROTESTES

Aquest mateix dia uns 300 agents, familiars i representants dels sindicats del cos van protestar a les portes de la comissaria de Rubí i van demanar a crits la dimissió del comissari cap Trapero, qui tenia previst assistir a un ‘briefing’ però que finalment no va acudir.

La protesta es va traslladar dies després a un sopar nadalenc de comandaments de Mossos a Barcelona, que va sofrir un ‘escrache’ per part de desenes d’agents amb capells de Papa Noel.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor