El BPI frena la seva caiguda després de baixar un 18% en l’obertura de la Borsa de Lisboa

  • Les accions del Banc Portuguès d'Inversions (BPI) han iniciat la sessió d'aquest dijous a la Borsa de Lisboa amb una caiguda del 17,7%, que en els primers instants de negociació va arribar a ser del 19%, encara que després d'uns minuts es moderava al 6,76%.

09.02.2017 - 10:43

LISBOA, 9 (EUROPA PRESS)

Les accions del Banc Portuguès d’Inversions (BPI) han iniciat la sessió d’aquest dijous a la Borsa de Lisboa amb una caiguda del 17,7%, que en els primers instants de negociació va arribar a ser del 19%, encara que després d’uns minuts es moderava al 6,76%.

CaixaBank es va fer aquest dimecres amb el control de l’entitat portuguesa després d’adquirir 568 milions d’accions, representatives d’un 39% de la seva capital social, per 644,5 milions d’euros, la qual cosa eleva la participació de l’entitat espanyola fins al 84,5%.

Segons va informar CaixaBank, la contraprestació oferta ascendeix a 1,134 euros per cada títol de BPI, de manera que el desemborsament total se situa en 644,5 milions d’euros.

El consell d’administració de l’entitat lusitana proposarà en la junta d’accionistes del 26 d’abril nomenar nou conseller delegat al fins ara director general de CaixaBank per al projecte de BPI, Pablo Forero.

Per la seva banda, l’actual conseller delegat del banc portuguès, Fernando Ulrich, passarà a ser president, i l’ara president de BPI, Artur Santos Silva, serà proposat president d’honor.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor