15.10.2025 - 15:56
|
Actualització: 15.10.2025 - 17:39
El Consell d’Estat francès ha refusat el recurs presentat per Marine Le Pen per intentar d’anul·lar la seva inhabilitació electoral. D’aquesta manera, confirma la decisió judicial dictada al març, que la condemna a cinc anys d’inhabilitació amb aplicació immediata i, per tant, li impedeix de presentar-se a cap elecció mentre sigui vigent.
⚖️ Exécution provisoire d’une peine d’inéligibilité : rejet du recours formé par Mme Le Pen devant le Conseil d’État contre des dispositions législatives.
Lire la décision ➡️ https://t.co/g6UELadNnP pic.twitter.com/O2pXmDQhdG
— Conseil d'État (@Conseil_Etat) October 15, 2025
L’alt tribunal tampoc no ha acceptat de traslladar al Consell Constitucional la qüestió prioritària de constitucionalitat que havia plantejat Le Pen. La dirigent de Rassemblement National havia recorregut al Consell d’Estat després d’haver estat esborrada de les llistes electorals a l’abril, com a conseqüència directa de la condemna.
L’ex-primer ministre François Bayrou va refusar la seva petició d’abrogar els articles del Codi Electoral que permeten aquesta exclusió, que Le Pen considera inconstitucionals perquè vulneren, segons que argumenta, “la llibertat de candidatura” i “la llibertat dels electors”.
La dirigent ultradretana ha estat igualment condemnada a quatre anys de presó –dos dels quals amb suspensió– i a una multa de 100.000 euros, encara que aquesta part de la pena no té efecte immediat. El gener vinent, la Cort d’Apel·lació de París començarà a revisar el cas, i la sentència definitiva s’espera per a l’estiu del 2026, molt abans de la pròxima elecció presidencial del 2027.