Compromís pressiona perquè es reformi la Ciutat de l’Artista Faller

  • Reclama la rehabilitació de l’espai per a impulsar-lo com a districte cultural i creatiu a València

VilaWeb
 Muntatge de la falla El Pilar, l’11 de març del 2025, a València (fotografia: Eduardo Manzana / Europa Press)
05.10.2025 - 10:20
Actualització: 05.10.2025 - 11:27

El ple del congrés espanyol debatrà una proposició no de llei d’Águeda Micó, diputada de Compromís i adscrita al grup mixt, per a reformar i rehabilitar la Ciutat de l’Artista Faller. Segons que assenyala, l’espai té greus mancances històriques en infrastructures i equipaments i caldria impulsar-lo com a districte cultural i creatiu.

Aquesta zona, que abasta vuit hectàrees, fou declarada patrimoni immaterial per la Unesco el 2016 i, d’aleshores ençà, s’ha consolidat com a nucli de la creació de les falles. Segons Compromís, l’activitat de la Ciutat de l’Artista Faller genera un impacte directe i indirecte rellevant tant per a València com per al conjunt del País Valencià.

En l’exposició de motius, recollida per Europa Press, Micó descriu greus deficiències històriques i cita un document de l’Ajuntament de València que detecta mancances significatives als espais de treball dels creadors fallers. Segons l’informe, aquestes instal·lacions tenen condicions inadequades per a l’exercici de l’activitat.

L’informe també emfasitza la necessitat de modernitzar les infrastructures per adaptar-les a les exigències ambientals i urbanístiques actuals, i destaca la manca d’espais per a la formació i la difusió cultural, segons la diputada valenciana.

Compromís esmenta també el projecte de la Ciutat Fallera, que proposa una reforma integral basada en la rehabilitació i ampliació dels tallers, la creació d’un centre de formació especialitzada en arts i oficis fallers, l’impuls d’aquest espai com a pol d’atracció cultural i mesures per a garantir la sostenibilitat ambiental al barri.

Per a fer possible aquest pla, caldria una dotació pressupostària significativa mitjançant la col·laboració de totes les administracions públiques implicades, segons que argumenta Micó.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor