Catalá diu que les declaracions d’Homs “no tenen sentit” i obeeixen un “interès particular” per no ser condemnat

  • El ministre de Justícia, Rafael Catalá ha afirmat que les declaracions realitzades aquest dilluns per l'exconseller de la Presidència català Francesc Homs, en les quals afirmava que si el Tribunal Suprem el condemna serà la fi de l'Estat, "no tenen cap sentit" i que només estan vinculades a "un interès particular d'un senyor que no vol ser condemnat".

VilaWeb
27.02.2017 - 11:53

ALBACETE, 27 (EUROPA PRESS)

El ministre de Justícia, Rafael Catalá ha afirmat que les declaracions realitzades aquest dilluns per l’exconseller de la Presidència català Francesc Homs, en les quals afirmava que si el Tribunal Suprem el condemna serà la fi de l’Estat, “no tenen cap sentit” i que només estan vinculades a “un interès particular d’un senyor que no vol ser condemnat”.

“És una cosa legítima” per no ser condemnat, ha afegit, però “si ha comès algun delicte i així ho acredita un tribunal tindrà la sentència que correspongui”, ha mantingut el ministre aquest dilluns durant una visita a les obres del nou edifici dels jutjats, a Albacete.

Segons Catalá, Espanya “gaudeix de molt bona salut” i el fet que s’apliqui la llei i que els tribunals funcionin, que es dictin sentències que acreditin que “ningú està per sobre d’ella” i que “ningú pot desobeir les sentències”, és una “bona notícia” per a un Estat democràtic i de dret. I ha afegit que també està bé que els ciutadans sàpiguen que “ningú està per sobre de la llei”.

Recordar que el Suprem acull el judici contra l’exconseller de la Presidència Francesc Homs pels delictes de prevaricació i desobediència en relació a la consulta independentista del 9 de novembre del 2014, pels quals la Fiscalia li demana una pena de nou anys d’inhabilitació especial per a l’exercici de càrrecs públics electius.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor