10.02.2017 - 17:27
MADRID, 10 (EUROPA PRESS)
Iberia rellançarà el juliol d’aquest any el pont aeri que uneix Madrid i Barcelona, gràcies a un acord amb Vueling, per oferir fins a 26 freqüències diàries –les 16 d’Iberia i les 10 de Vueling actuals–, que com a novetat permetrà realitzar reserves per Internet i també viatjar amb bitllet obert podent volar en el primer avió disponible.
L’acord entre ambdues companyies suposa passar d’un avió cada 30 minuts amb el sistema actual a una oferta d’un avió cada 15 o 30 minuts en hores puntes i cada hora la resta del dia (des de les 6.30 hores fins a les 21:45 hores) perquè el pont aeri Madrid-Barcelona sigui “arribar i volar” podent facturar fins a 15 minuts abans de la sortida.
A l’hora de realitzar la reserva de bitllets en el pont aeri Madrid-Barcelona es podrà triar amb quina companyia volar (Vueling o Iberia), però la seva comercialització i totes les gestions, inclosa l’emissió d’embarcament, es faran a la web d’Iberia i a la seva app per a dispositius mòbils, on s’identificarà quina companyia opera cadascun dels vols.
El preu mínim del bitllet del pont aeri ronda actualment els 38-39 euros, tarifes que la companyia considera “ja molt competitives”, i que seguirà “considerant per al nou pont aeri”, en el qual no variaran les tarifes tant si es vola amb bitllet obert com si es reserva per Internet. La targeta d’embarcament podrà emetre’s ‘online’ des del moment de la compra dels bitllets
A més, es mantindrà la mateixa flexibilitat, i es podrà canviar la reserva sense penalització i volant en l’avió següent disponible si no s’arriba a temps a la sortida del vol reservat.
Iberia, que canviarà la imatge del pont aeri per adaptar-lo a la imatge corporativa, potenciarà el pont aeri sobre la base ja existent però potenciant la modalitat d’arribar i volar, i l’oferta en sumar les seves freqüències a les de l’aerolínia catalana. Es mantindran els espais exclusius i la zona de control específica.
Addicionalment, els clients dels vols regulars entre Madrid i Barcelona disposaran així de més vols, en poder combinar l’oferta d’Iberia i Vueling.
JA ÉS UNA RUTA RENDIBLE
La quota de mercat entre Madrid i Barcelona es reparteix un 62% per a l’AVE i un 38% per a l’avió, una situació a la qual Iberia espera “donar la volta”, ha afirmat el president d’Iberia, Luis Gallego, durant una trobada amb els mitjans per explicar el nou model del pont aeri.
Gallego ha assegurat que avui el pont aeri que uneix Madrid i Barcelona “ja és rendible”, gràcies a la transformació escomesa a Iberia, que ha permès rellançar aquesta ruta amb més serveis, més flexibilitat i més opcions, quan era la ruta de curt i mig radi més deficitària d’Iberia.
El president d’Iberia ha explicat que aquest acord no implica modificacions radicals dels acords amb Aena, encara que significa un moviment clar per a Vueling a l’hora d’operar amb avions a Madrid, que va xifrar en uns tres.
“Mantindrem tots els atributs de l’actual pont aeri, però potenciant més el d’arribar i volar enfront de l’alternativa del tren, amb més vols, millors horaris i la possibilitat de garantir-se la plaça”, ha destacat el director comercial d’Iberia, Marco Sansavini. Com a exemple, ha apuntat que dos vols arriben abans que el primer tren sortint més tard.