14.05.2017 - 17:05
Hamilton evita que hi hagi un onzè guanyador a Montmeló en els últims anys
BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)
El pilot britànic Lewis Hamilton (Mercedes) ha guanyat aquest diumenge el Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1, cinquena prova del Mundial, en guanyar en una renyida batalla tàctica a Sebastian Vettel (Ferrari), segon i que reté el liderat en el campionat, amb Daniel Ricciardo (Red Bull) tercer, mentre que Carlos Sainz (Toro Rosso) va sumar més punts amb la seva setena posició i Fernando Alonso (McLaren) aconsegueix acabar la seva primera carrera de l’any en ser dotzè.
Hamilton i Vettel van lluitar en un cara a cara intens per un triomf renyit que finalment es va portar el de Mercedes, que es va beneficiar d’un gran treball d’equip de Valtteri Bottas abans de l’abandó del finlandès. Malgrat la resistència de l’alemany de Ferrari, que va defensar la seva posició a l’extrem, una millor estratègia en boxes i en l’elecció de pneumàtics va permetre a Hamilton guanyar i aconseguir la seva segona victòria en el Circuit de Barcelona-Catalunya després de la de 2014.
El triomf de Hamilton va tenir diverses claus. La primera d’elles la gestió de carrera del pilot i de Mercedes, doncs malgrat perdre la ‘pole’ guanyada el dissabte en una primera corba accidentada davant Vettel va saber reposar-se i va allargar la seva primera entrada a box al màxim per fer lloc. El britànic va posar les gomes mitjanes en el seu primer ‘pit stop’ i va deixar l’altre set de pneumàtic tou, el més ràpid, per al final de carrera i poder assestar el cop definitiu a Vettel.
I els va sortir bé la jugada malgrat que l’alemany, en la seva segona parada en boxes en la volta 38, una més tard que la segona entrada de Hamilton per posar les toves, va aconseguir aguantar la posició davant de Hamilton. Va ser una lluita preciosa cos a cos en la qual Vettel va defensar el seu interior, Hamilton es va queixar d’una possible mala maniobra –no sancionada pels comissaris– d’un Vettel que li va passar per fora agafant l’interior de la següent corba.
Però Hamilton, amb aquesta goma tova que li donava un millor ritme, va passar a Vettel en el 44è gir a final de la recta principal, allargant la seva frenada i passant per l’exterior al ‘cavallino rampante’ de Vettel. L’alemany es va mantenir en carrera unes quantes voltes però Hamilton va obrir un buit ja insalvable i a més l’avançament als pilots amb volta perduda va acabar per separar a la ‘fletxa platejada’ de Hamilton del Ferrari. I sense entrar en la baralla, molt lluny, va pujar al tercer calaix del podi Daniel Ricciardo (Red Bull).
Aquest triomf és el segon de Hamilton en el Gran Premi d’Espanya, i és el primer pilot dels últims temps a aconseguir aquest doblet a Montmeló amb una mateixa escuderia. Ho va aconseguir Michael Schumacher amb Ferrari, guanyador de 2001 a 2004 tots dos inclosos. Des de llavors, només Fernando Alonso va fer doblet amb Renault en 2006 i Ferrari en 2013, així com Kimi Raikkonen amb McLaren en 2005 i Ferrari en 2008.
Carlos Sainz, amb una carrera de menys a més i remuntant, es va beneficiar dels abandons de Bottas, Max Verstappen (Red Bull) i Kimi Raikkonen (Ferrari), així com de la sanció de 5 segons a Pascal Wehrlein (Sauber), per no respectar els límits d’entrada a ‘pit lane’, per millorar en 5 posicions el seu 12è lloc a la graella.
L’espanyol suma altres 6 punts en la seva bona arrencada de Mundial i ja té 17 en la classificació, encara que ha perdut una posició i és desè en ser avançat per Esteban Ocon. Sainz iguala amb aquesta setena posició la seva millor carrera de l’any, la de Xina, i es va quedar prop d’igualar la sisena plaça que va aconseguir en l’últim GP d’Espanya, que segueix sent la seva millor posició en la F1 al costat dels Estats Units i el Brasil 2016.
Fernando Alonso, per la seva banda, va despertar del somni que va ser aconseguir la 7a posició en la sessió de qualificació i va entrar 12è, encara que aconsegueix per fi acabar un Gran Premi després de quatre abandons previs. Un inici accidentat, amb Felipe Massa tocant-lo i traient-lo de la pista en les primeres corbes, va acabar amb un final fora dels punts. Malgrat la falta de velocitat, una millora en fiabilitat li va permetre signar la seva primera carrera completa en un any en el qual McLaren segueix massa lluny del promès. I el seu company Stoffel Vandoorne sí va haver d’abandonar.
Ara l’asturià s’anirà cap als Estats Units, a Indianàpolis, per a la disputa de les 500 Milles. Una carrera en la qual espera gaudir i competir amb un McLaren diferent i agafar energies de cara al seu retorn a la Fórmula 1 després del Gran Premi de Mònaco que es perdrà. De moment, en el ‘Gran Circ’ de la F1, va tornar a la seva crua realitat en anar perdent posicions volta a volta sense poder oposar resistència.