AMP.- El Govern insisteix en el caràcter polític del judici a Mas: “Ho sap tothom”

  • Nega que la concentració davant el TSJC busqués "pressionar els jutges"

VilaWeb
07.02.2017 - 16:12

Nega que la concentració davant el TSJC busqués “pressionar els jutges”

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

La portaveu del Govern, Neus Munté, ha insistit aquest dimarts en el caràcter polític del judici contra l’expresident de la Generalitat Artur Mas i les exconselleres Joana Ortega i Irene Rigau pel 9N: “Ho sap tothom”.

“Escoltava el ministre Rafael Catalá dient que volem traslladar a la ciutadania que es tracta d’un judici polític. No. És que ho és. Els ciutadans coneixen tots els esdeveniments per tenir formada la seva pròpia opinió”, ha dit en roda de premsa després del Consell Executiu, on ha expressat la seva solidaritat amb els encausats.

Ha negat que la concentració ciutadana del dilluns davant el TSJC en suport als tres encausats busqués pressionar els jutges: “Era una mobilització contra la judicialització de la vida política catalana, que tantes vegades hem denunciat des del Govern”.

Segons Munté, els qui consideren que es va intentar pressionar els jutges “no entenen ni volen entendre de què estan fetes les mobilitzacions que s’han viscut a Catalunya els últims anys”, ja sigui pel dret a decidir, pel 9N o per un referèndum.

Ha afegit que totes aquestes mobilitzacions s’han caracteritzat per la seva “enorme transversalitat” i perquè han transcorregut amb civisme i determinació.

A més, ha defensat que tot això interessa més enllà de Catalunya: “La lectura que es tracta d’un judici polític no només la fem des del Govern; també des de molts mitjans internacionals”.

Després de compartir l’estratègia de defensa de Mas, Ortega i Rigau, ha opinat que aquest judici no té base legal perquè és “polític”, i ha rebutjat que s’interpreti que s’està polititzant la justícia.

“És el contrari perquè, com no hi ha respostes, arguments ni propostes per fer front a la demanda de diàleg i de poder decidir des de Catalunya, ens responen amb recursos constants, tribunals i amenaces d’inhabilitacions”, ha subratllat.

PERQUÈ VAN ARRIBAR TARD

En ser preguntada sobre què li sembla que arribessin tard al judici, Munté ha assegurat que no va ser la voluntat de Mas, Ortega i Rigau, i que si van trigar va ser perquè van tenir dificultats per avançar fins al TSJC.

“La seva voluntat inequívoca d’arribar i declarar amb totes les conseqüències és molt evident per les declaracions que han formulat els tres”, ha conclòs.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor