AMP.- El fiscal del 9N a Mas, Ortega i Rigau: “Aquest judici també és democràcia”

  • Ulled: "Ja està bé de tot el que s'està organitzant al voltant d'aquest acte"

VilaWeb
10.02.2017 - 12:17

Ulled: “Ja està bé de tot el que s’està organitzant al voltant d’aquest acte”

BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)

El fiscal del 9N ha assegurat aquest divendres que “aquest judici també és democràcia”, durant la lectura del seu informe final en la vista que asseu al banc dels acusats l’expresident de la Generalitat Artur Mas i les exconselleres Joana Ortega i Irene Rigau per organitzar la consulta sobre la independència.

“Tan democràtic serà aquest tribunal si condemna com si absol. Espero que condemnin, que per a això sóc aquí. És que ja està bé de tot el que s’està organitzant al voltant d’aquest acte”, ha proclamat Emilio Sánchez Ulled, en al·lusió implícita a les declaracions i la concentració davant el jutjat el primer dia de judici.

Després d’exposar durant dues hores els arguments jurídics pels quals creu que la sentència ha de ser condemnatòria, el fiscal ha dedicat el final de la seva exposició per defensar la seva independència i la de de la seva institució: “No hem rebut cap indicació del Govern central. Jo no ho hauria consentit”.

Ha retret als acusats que en un sistema democràtic no es pot agafar només un element com les votacions per definir el que és un estat democràtic, perquè ho constitueixen “procediments, balances i equilibris, que només el seu funcionament articulat permet viure amb totes les garanties”.

Ha insistit que les seves pròpies paraules no són un atac ideològic i que ho hauria fet igual si els colors polítics fossin uns altres, i creu que “el més dramàtic és que és un torpede en la línia de flotació del sistema democràtic”.

Sánchez Ulled ha justificat haver fet una intervenció d’aquest tipus, inusual en un judici: “No em vull buscar un problema però hi ha hagut fins i tot referències institucionals a la Fiscalia i haig de respondre”.

ENCÀRREC DE L’EXFISCAL GENERAL

També ha explicat per què és fiscal d’aquest cas sense ser membre de la Fiscalia Superior de Catalunya sinó de la Fiscalia de Barcelona: va ser un encàrrec de l’exfiscal general de l’Estat Consuelo Madrigal.

“Em va encomanar una valoració tècnica rigorosa. I va dir una cosa més: ‘En el sentit que sigui: si és d’arxivar, arxivar; si és d’acusar, acusar”, ha assegurat el fiscal.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor