AMP.- Atur.- Báñez destaca que Espanya ha recuperat 1 de cada 2 ocupacions destruïdes per la crisi

  • "A Catalunya li va bé sumar voluntats amb el conjunt d'Espanya per crear oportunitats"

VilaWeb
02.03.2017 - 11:51

“A Catalunya li va bé sumar voluntats amb el conjunt d’Espanya per crear oportunitats”

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)

La ministra d’Ocupació, Fátima Bánez, ha destacat aquest dijous que Espanya ha recuperat un de cada dos llocs de treball destruïts per la crisi i que, amb febrer, ja hi ha 37 mesos consecutius de creixement de la contractació indefinida, superant els 28 mesos registrats del 2005 al 2007, abans de la crisi.

En el seu discurs d’obertura de la I Jornada Laboralista del Col·legi de Graduats Socials de Barcelona, ha valorat així que el nombre d’aturats registrats hagi baixat al febrer en 9.344 persones respecte al mes anterior (-0,2%), i que el volum total d’aturats s’hagi situat en 3.750.876 aturats.

Quant a Catalunya, el nombre d’aturats registrats ha baixat en 1.581 persones al febrer, la qual cosa representa un descens del 0,35% respecte al mes anterior i situa el total d’aturats en 452.342.

“A Catalunya li va bé sumar voluntats amb el conjunt d’Espanya per crear oportunitats. Seguim sumant. No dediquem ni un minut a la confrontació, perquè no beneficia a ningú ni als catalans”, ha assegurat.

En el conjunt d’Espanya l’ocupació creix a un ritme del 3,38%, “traduint el creixement econòmic en creació d’ocupació”, i ha afegit que a Cataluya la taxa és del 3,94%, superant la mitjana nacional.

EL FUTUR DE LES PENSIONS

La ministra ha reconegut que el model de pensions té un “dèficit important” i que el 70% del dèficit financer de la Seguretat Social es deu als 3,7 milions d’ocupacions destruïdes durant la crisi, per la qual cosa ha reivindicat l’ocupació i la productivitat per garantir la seva sostenibilitat.

“Crear ocupació és el nostre objectiu per garantir el futur de les pensions. Més i millor ocupació”, i ha sostingut que la taxa d’ocupació se situa en el 61%, enfront del 75% d’Alemanya, una xifra que Espanya vol aconseguir per situar-se al capdavant de la UE en aquesta matèria.

Malgrat el dèficit de la Seguretat Social, ha llançat un missatge d’optimisme, i és que el 2011, per cada nova pensió que entrava en el sistema, es destruïen tres ocupacions, mentre que ara per cada nova pensió hi ha cinc noves ocupacions.

A més, ha apuntat que el Govern central ha estat capaç d’iniciar la recuperació “pagant més pensions i més altes que mai”, i que actualment hi ha mig milió més de pensionistes beneficiats respecte al 2011.

Ha defensat que ara el sistema és “més just” en reduir-se la bretxa entre homes i dones, ja que s’ha impulsat el pagament d’un complement a la maternitat del 15% per a les dones que hagin tingut fills al mateix temps que han dut a terme la seva carrera professional, la qual cosa ha beneficiat 180.000 dones.

“És un moment de responsabilitat per a tots”, ha finalitzat la ministra, que ha apel·lat al diàleg social i al Pacte de Toledo.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor