AMP.- 17 desallotjats de Sant Martí tornaran en dos dies i 15 més en dues setmanes després de reparacions

  • S'estudiaran les causes de l'afectació i la seva relació amb la construcció de dos hotels davant

VilaWeb
16.03.2017 - 18:18

S’estudiaran les causes de l’afectació i la seva relació amb la construcció de dos hotels davant

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

Els 17 veïns de dos dels blocs desallotjats aquest dimecres al carrer Llull del districte barceloní de Sant Martí podran tornar als seus habitatges en entre 24 i 48 hores, mentre que els del bloc amb patologies estructurals, el número 155, podran tornar en com a màxim dues setmanes, després d’estudiar les causes de l’afectació i reparar-la.

El regidor del districte de Sant Martí, Josep Maria Montaner, ha ressaltat en roda de premsa aquest dijous que la patologia de l’estructura del 155 és greu però està molt localitzada en dos murs de càrrega a causa de la pèrdua de terra en els fonaments, cosa que podrà solucionar-se emplenant el buit –d’uns 50 centímetres– amb formigó i apuntalant l’edifici.

Els altres dos edificis –els números 153 i 157– van ser desallotjats per si podien estar també afectats pels problemes estructurals del 155, i s’ha comprovat visualment que no tenen patologies, cosa que es confirmarà amb uns sensors que ja s’han instal·lat; si corroboren que no hi ha risc, les nou famílies afectades –sis en el 153 i tres en el 157– tornaran al llarg del cap de setmana.

Montaner ha concretat que, de les 32 persones desallotjades, la majoria han dormit en habitatges d’amics i familiars, i que cinc ho han fet al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (Cuesb) –de les quals només una resideix en el bloc 155–, i ha garantit que oferiran un allotjament més estable –com ara hotels– als que ho sol·licitin.

Acompanyat pel gerent de Sant Martí, Pep Garcia, i pel cap del servei tècnic de Bombers de Barcelona, Antoni Cabeza, Montaner ha destacat que aquesta reparació –després de la qual haurà de rehabilitar-se l’edifici– podrà realitzar-se en una setmana, però que abans estudiaran les causes de l’afectació i la seva relació amb les obres de dos hotels en l’entorn, cosa que han acordat amb els veïns.

L’Ajuntament ha aturat les obres dels dos hotels –que s’estan construint al carrer Llull entre Roc Boronat i Llacuna–, ha recordat Montaner, que ha assenyalat que existeix “certa sensació de que una causa podria ser la construcció de l’hotel, per les vibracions i molèsties que ha ocasionat”.

REVISAR LLICÈNCIES

Ha ressaltat que, si es conclou que la construcció d’alguns dels hotels ha estat una de les causes o la principal de l’afectació, es requerirà revisar la llicència del projecte, que s’haurà de “revisar totalment” i, preguntat per si podria retirar-se la llicència, ha demanat esperar a tenir els resultats dels estudis tècnics.

Montaner ha detallat que s’estan elaborant cinc estudis tècnics: un d’encarregat per l’Ajuntament; un altre per la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (Favb); un de la propietat, i dos dels dos hotels que s’estan construint en l’illa del davant, que “podien ser una de les causes o la causa més important d’aquesta fallada estructural”, ha insistit.

Cabeza ha relatat que un obrer que anava a realitzar una petita reforma en el número 155 va veure en el soterrani una esquerda i va alertar els Bombers, que hi van acudir i van avisar tècnics, que van comprovar que l’esquerda, d’uns 20 centímetres, afectava dues parets de càrrega, per la qual cosa van optar per desallotjar l’edifici i també els dos confrontants.

L’esquerda es va produir després que desaparegués part de la fonamentació dels murs, que han cedit uns 20 centímetres en no tenir la base que proporcionava el sòl, i l’edifici es manté dempeus perquè “s’ha produït un efecte dins de l’estructura que ha creat un altre arc de descàrrega, que fa que s’aguanti en precari”, segons Montaner.

ANALITZAR L’ENTORN

El regidor ha ressaltat que els equips tècnics han insistit que l’efecte de desaparició de terra requereix un estudi sobre el que està succeint en tota l’àrea afectada per les obres dels hotels, perquè aquesta patologia “es podria donar en altres llocs, en la mesura en què s’ha enfonsat la base”.

El gerent del districte ha detallat que les obres d’un dels hotels van començar al setembre del 2016 però que es van frenar per les vibracions i el soroll que provocaven, per la qual cosa van canviar el sistema i van prosseguir amb els treballs fins que va haver-hi queixes de nou per vibracions a l’octubre, quan es va realitzar un aixecament notarial d’esquerdes als edificis al carrer Llull entre Llacuna i Roc Boronat.

Van reprendre les obres després de canviar de sistema a petició de l’Ajuntament al gener, moment des del qual les queixes s’han centrat en l’obra de l’altre hotel, per no respectar els horaris, ha explicat Garcia.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor