L’Entesa i les CAV reclamen al Ministeri de Foment que abandoni definitivament el projecte del Quart Cinturó

  • La Generalitat i els ajuntaments de Sabadell i Terrassa van exigir divendres passat al govern espanyol la reactivació de les obres entre les dues ciutats vallesanes

VilaWeb
Clàudia Martí
26.11.2013 - 12:02

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’Entesa per Sabadell, juntament amb les Candidatures Alternatives del Vallès i la Campanya contra el Quart Cinturó han reaccionat a l’acord presentat divendres entre els alcaldes de Sabadell i Terrassa, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i la Generalitat per demanar la reactivació del projecte mostrant de nou la seva oposició a una infraestructura que consideren ‘anacrònica, innecessària i destructiva’.

El Ministeri de Foment va sotmetre a informació pública l’estudi del Quart Cinturó del tram Terrassa – Granollers l’any 2010, però el seu desenvolupament va quedar aturat en caducar el procés d’avaluació ambiental, fet que obliga a tramitar de nou el projecte. Segons l’Entesa, Foment ja ha mostrat en els diversos Estudis Informatius del Quart Cinturó ‘la seva incapacitat de realitzar un projecte adequat a les necessitats de la comarca’ i, d’altra banda, alerta que l’anunci d’acord entre ajuntaments i Generalitat ‘no respon a un procés de concertació amb el territori’ amb el qual afirmen no hi ha hagut cap tipus de debat, sinó a la voluntat de ‘continuar generant cortines de fum i respondre a les demandes del lobby constructor’.

Aposta per una mobilitat respectuosa amb el territori

Les CAV recorden que aquest projecte ‘posa en perill l’equilibri ecològic d’espais agrícoles i forestals propers al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac’ i consideren que el Quart Cinturó ‘no representa cap solució als problemes de mobilitat interna del Vallès’. Segons les CAV cal apostar per un model de mobilitat respectuós amb el territori i que potenciï el transport públic com a única ‘alternativa real i sostenible’ a aquests problemes de mobilitat de la comarca. 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any