L’Agència Catalana de Consum recorda als usuaris de Blackberry que tenen dret de compensació

  • Blackberry comença avui a recuperar el servei

VilaWeb
Redacció
13.10.2011 - 13:45

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’Agència Catalana de Consum ha publicat avui un comunicat en què recorda als usuaris de Blackberry afectats per l’avaria que els ha deixat sense servei d’internet durant tres dies que tenen dret de rebre una compensació de l’operadora de telefonia i la devolució de la quota de l’abonament i d’altres quotes fixes, prorratejades pel temps que hagi durat la interrupció.

Recorda que si la interrupció del servei s’ha produït de forma contínua o discontínua i és superior a sis hores, en horari de 8 a 22h, l’operador està obligat a indemnitzar de forma automàtica, en la factura corresponent al període immediat de l’incidència. A la factura haurà de constar la data, la durada i el càlcul de la quantia de la compensació que correspon.

L’ACC explica que, per determinar-ne la quantia, cal saber si l’operador inclou a la seva oferta la possibilitat de contractar conjuntament serveis de telefonia i d’accés a Internet; si és així, pot haver especificat la part del preu que correspon a cada servei. Si no ho fa, es considera que el preu de cada un és el proporcional al de la seva contractació per separat. En el cas que l’operador no comercialitzi els serveis per separat, es considera que el preu corresponent al servei d’accés a Internet és 50% del preu total.

D’acord amb el Codi de Consum de Catalunya, totes les empreses de telecomunicacions, han d’oferir a la seva clientela un servei telefònic gratuït al qual es podran adreçar per posar en coneixement de l’operador les eventuals incidències. L’empresa ha de donar resposta a la reclamació en el termini d’1 mes des la seva presentació. Si n o s’obté resposta satisfactòria de l’operador, es pot presentar una queixa, reclamació o denúncia a través de les Oficines Municipals d’Informació al Consumidor (OMIC); oficines comarcals d’informació al Consumidor (OCIC), i a les oficines de l’Agència Catalana del Consum.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any