02.12.2010 - 08:42
El responsable europeu de logística de Ford, Louis Paredis, va avisar ahir a Brussel·les que l’automobilística podria abandonar Almussafes si abans de cinc anys no s’ha fet un nou eix ferroviari per l’arc mediterrani. ‘La posició competitiva de Ford a Almussafes depèn només de l’existència del corredor mediterrani’, va dir Paredis.
‘La producció ha canviat des que vam començar a produir a Almussafes, fa 35 anys; aleshores produíem per a una regió, però ara fabriquem dos mil cotxes al dia per a seixanta-tres regions d’arreu, dinou d’europees; ens arriben materials de tot el món i nosaltres també hem d’enviar a tot el món’, va dir Paredis. I va afegir que la companyia començaria un procés deslocalització aviat si no hi ha passos endavant. El reponsable de logística de Seat, Enric Martí, també present a la trobada, té una opinió molt similar, tot i que no va arribar a parlar de deslocalització. ‘L’eix ferroviari és més que fonamental i urgent’, va dir.
En la trobada que es féu a València el mes de maig passat, similar a la d’ahir a Brussel·les, també organitzada per l’Institut Ignasi Villalonga, el responsable de logística de la planta d’Almussafes i altres experts en infrastructures ja van explicar precisament la necessitat del corredor per evitar que les mercaderies provinents d’Àsia, que entren pel mediterrani, desembarquessin als ports anglesos i holandesos, creuant l’estret de Gibraltar. Vegeu-ne aquest vídeo amb opinions d’experts de tot el país.