Primers vols regulars a l’Aeroport de Castelló, quatre anys i mig després

  • Són dues rutes de Ryanair que enllacen la capital de la Plana amb Bristol i Londres

VilaWeb
Redacció
15.09.2015 - 06:00

Quatre anys i mig després de la inauguració oficial, el polèmic Aeroport de Castelló comença a rebre avui els primers vols regulars. Fins ara, sols hi havien aterrat o se n’havien envolat vols xàrter. En concret, la companyia Ryanair comença a enllaçar des d’avui, tres vegades cada setmana, la capital de la Plana amb les ciutats angleses de Bristol i Londres. La freqüència serà de dos vols cada setmana en el primer cas i de tres en el segon.

Avui s’estrena en para·lel una línia d’autobús que uneix l’aeroport amb els municipis turístics costaners d’Alcossebre, Benicarló, Peníscola i Vinaròs.

La notícia dels primers vols regulars a les pistes fins ara desertes de l’aeroport impulsat per l’ex-president engarjolat de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, arriba acompanyada per l’obertura d’un expedient de la Comissió Europea a la societat pública Aerocas, pel contracte amb la gestora SNC Lavalin, per si les ajudes rebudes pel govern eren legals o no. El cost de la instal·lació, de més de 150 milions d’euros, el va assumir el govern valencià, aleshores presidit per Francisco Camps.

Reguitzell de polèmiques

Des del començament de la construcció, els grups de l’oposició al País Valencià han vinculat a una decisió personal de l’ex-president de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, la construcció de la infrastructura. Fabra va finalitzar la seva darrera legislatura inaugurant aquest projecte el dia que acabava el termini legal per a fer inauguracions abans de les eleccions a la Generalitat Valenciana i municipals del 2011.

Fabra va presidir la societat pública Aerocas fins que va haver de deixar el càrrec a causa de l’obertura d’un judici acusat de delictes fiscals, pels quals compleix pena de presó.

La polèmica també va acompanyar la construcció de la infrastructura. Aena va obligar a refer el febrer del 2012 la plataforma de gir dels avions per un error en la construcció. La capçalera de gir havia estat construïda seguint unes previsions per acollir avions de menys envergadura que els models més comuns i es va haver de refer per qüestions de seguretat.

Una altra de les polèmiques va arribar quan es va saber que l’artista Juan Ripollés construiria una estàtua de 24 metres d’alçada inspirada en Carlos Fabra i que es troba en una de les rotondes d’accés a l’aeroport per un import de 300.000 euros, amb càrrec a l’empresa de societat pública Aerocas.

Informació relacionada:

L’aeroport de Castelló, la història d’un gran despropòsit (15-2-2012)

‘Veriueu-ho’ de Xavi Castillo a l’aeroport de Castelló (17-1-2012)

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any