L’informatiu d’ahir de TVE va obrir amb la notícia del referèndum que va organitzar l’oposició de Nicolás Maduro contra els canvis constitucionals que havia impulsat el president veneçolà. El referèndum es va fer sense permís i contra la legislació veneçolana. La notícia deia: ‘El plebiscit convocat per l’oposició no té validesa legal perquè es fa sense l’aval del consell electoral veneçolà, però s’ha convertit en un torcebraç per a Nicolás Maduro. L’oposició ha dit que aquest plebiscit és l’acte de rebel·lia i de desobediència civil més important de la història de Veneçuela.’

Molts usuaris de les xarxes han posat de manifest que, tot i que hi ha cert paral·lelisme entre aquest cas i el cas del referèndum català, els mitjans de comunicació tracten ambdues informacions d’una manera molt diferent. Aquest vídeo de TVE n’és un exemple:

Uns altres exemples són els diaris de Madrid d’avui, que, en alguns casos, fins i tot posen junts en portada el referèndum de Veneçuela i el referèndum català.

Alguns diaris editats a Catalunya també han enfocat de manera molt diferent els dos referèndums: en un lloc, el fet que sigui il·legal és positiu; a l’altre, l’invalida.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]