El Pla de seguretat vial 2017-19 es fixa com a objectiu reduir un 45% les morts respecte al 2010

  • El Govern ha aprovat aquest dimarts el Pla de seguretat vial 2017-2019 amb el principal objectiu de reduir un 45% la xifra de morts en les carreteres respecte al 2010, en la línia d'aconseguir l'objectiu europeu de disminuir a la meitat les víctimes mortals el 2020.

VilaWeb
Redacció
27.06.2017 - 17:23

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

El Govern ha aprovat aquest dimarts el Pla de seguretat vial 2017-2019 amb el principal objectiu de reduir un 45% la xifra de morts en les carreteres respecte al 2010, en la línia d’aconseguir l’objectiu europeu de disminuir a la meitat les víctimes mortals el 2020.

Segons ha informat el Govern, el Consell Executiu ha aprovat aquest pla que prèviament ha rebut l’informe favorable de la Comissió interdepartamental per a la millora de la seguretat vial i de la Comissió catalana de trànsit i seguretat vial.

Entre els objectius específics del pla està reduir un 36% els ferits greus amb seqüeles per a tota la vida, un 54% la xifra de menors morts, un 18% les víctimes mortals i ferits greus de motoristes, un 27% de morts en atropellaments, un 18% els morts en desplaçaments laborals i el 9% de morts d’ancians.

Aquest any han mort en les carreteres catalanes un total de 64 persones, un 16,9% menys que en el mateix període de l’any passat, quan va haver-hi 77, i respecte a 2010, la reducció de morts és d’un 38,5%.

Les actuacions principals que preveu aquest pla són l’atenció psicològica immediata a les víctimes de sinistres a través del Servei d’informació i atenció a les víctimes de trànsit; la col·laboració amb entitats públiques i privades; i concedir una atenció especial a vianants, ciclistes, motoristes, persones amb mobilitat reduïda, nens, joves i ancians.

Aquest pla biennal se centra en els sis objectius del Pla estratègic 2014-2020: protegir els usuaris i control eficaç de les conductes de risc, impulsar un espai continu de seguretat vial, involucrar i coordinar entitats públiques i privades en la millora de la mobilitat segura, disposar de mecanismes de gestió de la seguretat vial, facilitar l’aprenentatge de la mobilitat segura en tot el cicle vital i potenciar la investigació i el desenvolupament.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any