Catalunya, Navarra i País Basc urgeixen a impulsar els corredors Mediterrani i Atlàntic

  • La Diputació defensa la creació d'una plataforma logística a Lleida

VilaWeb
Redacció
30.03.2017 - 14:12

La Diputació defensa la creació d’una plataforma logística a Lleida

LLEIDA, 30 (EUROPA PRESS)

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; el president del lobby Ferrmed, Joan Amorós; el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font; el vicepresident de Desenvolupament Econòmic del Govern de Navarra, Manuel Ayerdi; el viceconseller basc de Transports, Antonio Aiz; l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president de la Cambra de Comerç de Lleida han reclamat aquest dijous que els corredors del Mediterrani i l’Atlàntic siguin un realitat al més aviat possible.

En una roda de premsa durant la jornada organitzada per Ferrmed i la Diputació de Lleida, tots han insistit que les sinergies que es poden derivar d’una interconnexió entre els dos corredors són de gran importància per al desenvolupament d’una zona que concentra la major activitat industrial de l’Estat.

Reñé ha afirmat que Lleida té capacitat i sòl accessible per crear una plataforma logística per posar a la província en el mapa del Corredor del Mediterrani, i ha demanat que passi per la província la línia fèrria d’ample internacional que unirà Tarragona amb el centre de l’Estat.

“Ja ha arribat l’hora que ens dediquem a les terres de Ponent”, ha afirmat Joan Amorós, que ha demanat a la Generalitat que posi en el mapa el ferrocarril entre Tortosa i Lleida i que enllaci amb el que va de Lleida a la Pobla de Segur i d’aquí cap al nord.

Ricard Font ha recordat l’anunci d’inversions del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i “la gran oblidada del Corredor Mediterrani va ser Lleida”.

CONNEXIONS

“Si havia d’haver-hi alguna novetat, era com connectar els ports de Tarragona i Barcelona amb ample internacional ferroviari amb Lleida”, ha afirmat Font abans d’apuntar que el 10 d’abril li faran saber al ministre de Foment que aquesta és una prioritat per a Catalunya.

L’eurodiputat Ramon Tremosa ha criticat la falta d’inversions en el Corredor Mediterrani, i el president de la Cambra de Comerç de Lleida ha demanat que la línia fèrria que arriba fins a la Pobla de Segur continuï cap a França.

Per a l’alcalde de Lleida, el corredor ferroviari mediterrani i la seva connexió amb Lleida i l’Eix de l’Ebre és el principal factor de competitivitat del sector agroalimentari del país.

El viceconseller basc de Transports, Antonio Aiz, ha remarcat que el corredor de l’Atlàntic i el del Mediterrani tenen molts punts en comú amb el corredor de l’Ebre, i ha reclamat a l’Estat que es desenvolupin les xarxes europees ferroviàries “perquè d’una vegada per sempre se superi la frontera ferroviària existent en la Península Ibèrica amb la Unió Europea”.

El vicepresident de Desenvolupament Econòmic del Govern de Navarra, Manuel Ayerdi, ha recordat que les infraestructures del transport són competència de l’Estat i ha afirmat que el que estan reclamat tots en aquesta jornada a l’Estat és “que assumeixi les competències i posi les prioritats on tenen sentit comú, on Europa està dient que les posi”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any