Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

El teatre el Musical de València presenta dissabte el concert del músic i compositor flamenc Wim Mertens. A València, les versions techno d’alguns dels seus temes, com ara ‘Maximizing the audience’ i ‘Struggle for Pleasure’, van triomfar en les discoteques durant la primera part de la Ruta Destroy. Però Martens no és un disc-jòquei, sinó un compositor clàssic amb un estil molt personal en evolució constant. La seva producció tan prolífica d’aquests últims trenta anys oscil·la entre el minimalisme, la música ambiental i l’avantguarda.

Les actuacions en viu sempre han format una part molt important de la seva feina i per això ara fa una petita ronda europea. Aquest cap de setmana a València oferirà un concert en què interpretarà a duo amb la violinista Tatiana Samoil grans temes de la seva trilogia, Cran aux Oeufs. No hi faltaran les peces més destacades de la Ruta Destroy ni cançons dels àlbums Charaktersketch, What are we, locks, to do? i Dust of Truths, o noves composicions del seu nou treball.

Sobre l’èxit que va tenir a València durant la dècada de 1980, en la part més contracultural de la Ruta Destroy, Mertens reconeix que va ser tot un xoc rebre la primera versió techno dels seus temes: ‘No m’hauria pensat mai que la meva música, pensada per a ser tocada amb instruments clàssics, pogués convertir-se en techno’, explica. Així i tot, Mertens, que durant la seva carrera ha creat obres de formats molt variats i per a formacions molt diverses, afirma sentir-se’n orgullós.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.