Volkswagen destrona Toyota com el fabricant de cotxes amb més vendes mundials

  • Volkswagen va desbancar Toyota el 2016 en el lloc de principal venedor de cotxes del món, de manera que acaba amb el lideratge que, durant quatre anys consecutius, havia aconseguit mantenir la companyia japonesa.

VilaWeb
30.01.2017 - 12:04

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

Volkswagen va desbancar Toyota el 2016 en el lloc de principal venedor de cotxes del món, de manera que acaba amb el lideratge que, durant quatre anys consecutius, havia aconseguit mantenir la companyia japonesa.

Toyota ha anunciat que les seves vendes mundials de les marques Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino Motors van ascendir al llarg del 2016 als 10,18 milions d’unitats, un 0,2% més que l’1 de gener de l’any anterior.

Aquesta millora no ha estat suficient per imposar-se a Volkswagen, que va comercialitzar 10,3 milions d’euros i va arribar a un rècord mundial d’unitats venudes, a pesar del ‘dieselgate’.

Toyota i Volkswagen formen part, al costat de General Motors, del conegut com a ‘Big 3’ de la indústria mundial de l’automoció. El grup nord-americà no ha presentat encara les seves xifres finals de vendes, si bé se situaran previsiblement per sota dels seus competidors.

Toyota, que preveu vendre 10,23 milions d’unitats al llarg del 2017, va elevar un 5,5% les vendes en el seu mercat nacional gràcies al llançament de nous models, mentre que a l’exterior va experimentar una millora del 0,6%.

Per la seva banda, Volkswagen va comercialitzar un total de 10,31 milions de vehicles de totes les seves marques a tot el món durant el 2016, fet que suposa un increment del 3,8% respecte al 2015 i torna a superar la barrera dels deu milions d’unitats, després dels 9,93 milions d’unitats matriculats l’any anterior.

Les matriculacions del consorci de Wolfsburg al llarg del mes de desembre passat van arribar a un volum de 933.300 unitats, cosa que representa un augment de l’11,8% si es compara amb el mateix mes de l’any precedent.

El conseller delegat de la corporació, Matthias Müller, va afirmar que el 2016 va ser un any “complicat” per a l’empresa i va assenyalar que s’ha avançat en la resolució i superació de la “crisi del dièsel”, i alhora va destacar que també va iniciar un procés de canvi “fonamental” amb el pla ‘Together – Strategy 2025’.

“Tot i això, vam aconseguir estabilitzar el negoci operatiu en condicions difícils: El fet que entreguéssim més de deu milions de vehicles a clients l’any passat reforça el grup i les seves marques amb vista al futur”, va afegir.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor