[VÍDEO] La lliçó de país del professor Ramon Gual a ‘El foraster’: “M’estranya que ho hagi d’explicar”

VilaWeb
24.12.2024 - 09:08
Actualització: 24.12.2024 - 10:38

El foraster va visitar ahir la capital del Conflent, Prada, on Quim Masferrer va rebre una lliçó de país per part del professor Ramon Gual. “Veniu com a forasters o com a estrangers?”, li va demanar. “Ara pla. Jo he vingut. No ho sé”, li va respondre el presentador. “Heu passat una frontera o no?”, va insistir Gual. “Sí. Aquí n’hi ha una de frontera, no?”, va tornar a respondre Masferrer. “Ah, per nosaltres no. Aquí sou en terra catalana”, li va etzibar.

“És aquest el problema. Al conjunt dels Països Catalans s’han posat fronteres. Perquè també teniu una frontera amb el País Valencià. Teniu una frontera amb Andorra. Teniu una frontera amb les Illes Balears, quan, de fet, no n’hi ha. Per nosaltres no n’hi ha, de frontera. Molta gent la té aquí –s’assenyala la templa–, la frontera”, va continuar.

“Tinc la frontera aquí?”, li va respondre el presentador, també assenyalant-se el front. “Ben segur. Tens la impressió de venir a l’estranger i ets casa a teva. El que m’estranya és que us ho hagi de dir jo. Sou vosaltres que ens ho hauríeu d’explicar, i no ens expliqueu res”, va rematar Gual.

Masferrer també va visitar l’escola la Bressola de Prada i va parlar amb una de les mestres, que no va dubtar a corregir-lo per haver fet servir un castellanisme.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor