Usuaris de Metro i autobusos de TMB valoren els serveis amb un 7,5 i un 7,6

  • Més del 60% d'usuaris són dones i el millor valorat del Metro és la L9 Sud i Nord

VilaWeb
07.02.2017 - 13:58

Més del 60% d’usuaris són dones i el millor valorat del Metro és la L9 Sud i Nord

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

Els usuaris d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han valorat el servei amb un 7,6, la puntuació més alta de l’última dècada, i els de el Metro ho han fet en un 7,5, la segona nota més alta de la sèrie, iniciada el 2007, segons l’Estudi de Percepció del Client del 2016.

TMB ha detallat aquest dimarts en un comunicat que la puntuació d’autobusos guanya 0,03 punts respecte a la del 2015 i que els usuaris de la nova xarxa de bus la puntuen amb un vuit sobre deu, mentre que els de les línies convencionals ho fan amb un set.

La puntuació del Metro guanya 1,04 punts respecte a la de l’any anterior aconseguint el 7,5 –per sota del màxim històric, del 7,52 obtingut el 2013–, i els més satisfets són els de la nova L9 Sud, que la puntuen amb un nou, seguits pels de la L9 Nord, que ho fan amb un 7,93.

Els usuaris de bus opinen que l’últim any han millorat les avaries, la neteja, la informació general i d’incidències, la conducció, les rampes, l’accessibilitat, la connexió amb altres transports i l’atenció al client.

No obstant això, perceben una evolució desfavorable en la freqüència, la temperatura a l’interior dels vehicles, les aglomeracions, la neteja de les parades i altres incidències, mentre que mantenen igual la rapidesa i el procés de validació.

En el Metro, veuen millor la rapidesa, la venda i validació de bitllets, la informació general, el funcionament d’escales i ascensors i la connexió, però veuen pitjor les avaries, les aglomeracions, altres incidències i l’atenció al client, mentre que mantenen igual la freqüència, la temperatura, la neteja, la informació d’incidències i les caigudes.

PERFIL DELS USUARIS

L’estudi –amb 4.431 enquestes a usuaris de Metro i 4.319 d’autobusos fetes entre el 3 d’octubre i el 4 de novembre de 2016– estableix que la majoria d’usuaris són dones –el 63%–; l’edat mitjana és de 41 anys; dues terceres parts són residents de Barcelona –un 6% de fora de l’àrea metropolitana–; un 42% té estudis universitaris i un 89% té telèfon mòbil amb Internet.

Les dones són encara més majoritàries en els autobusos –representen un 67%–, en els quals la mitjana d’edat és de 47 anys; el 84% són residents de Barcelona –un 8% de fora de l’àrea metropolitana–; el 82% té telèfon mòbil amb Internet; el 40% té estudis secundaris i el 39% universitaris.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor